Op mijn eerste reis had ik mijn walkman met cassettebandjes bij me; de tweede reis werd dat een MP3-speler en nu…
Welk apparaat is volgens jou echt onontbeerlijk?
Ik sta zelf nog enorm in dubio of ik echt een nieuwe MP3 met meer opslagruimte (of I-phone, of I-pad, of een I-pod) aan moet schaffen. Een nieuwe digitale camera wil ik wel, maar word ik blij van zo’n mini-laptop in mijn rugzak, of ben ik dan alleen maar bang dat hij gejat wordt?
Hoe doen jullie dat, wat nemen jullie mee?
De laatste jaren gaan bij mij de telefoon, camera en de laptop mee.
Frank
De mobiele telefoon gaat sowieso mee voor noodgevallen, maar staat meestal uit.
De laptop gaat mee op langere trips (waarbij ik dan voorzie dat ik overal de faciliteiten heb), omdat ik iedereen tegenwoordig online op de hoogte houdt van wat ik meemaak.
En sinds ik een spiegelreflexcamera heb, is die onafscheidelijk van mij op vakantie. 
MP3-speler hoef ik niet. In het ergste geval laptop aan en een paar minuten muziekluisteren, maar ik ga vooral op vakantie om gewoon een keer geen muziek te horen.
De iPad vind ik al helemaal een nutteloos ding, dus die komt nooit bij mij binnen (er zijn zoveel betere tablets!)
Alleen mijn mobilephone en mijn mp-3speler gaat mee op vakantie(het laatste om de vlucht van circa 10h50min te overbruggen)