Welke apparatuur mee te nemen?

Hallo allemaal,

Over 1 maand en 3 weken gaat onze reis naar Australië en Nieuw-Zeeland beginnen. 4 maanden OZ en 1 maand NZ.

Nu is de vraag; welke apparatuur zouden/gaan jullie meenemen? En waarom?

Ik ben van plan om mijn camera, Sony A55 en 2 lenzen 17-70 70-300, en een minilaptop mee te nemen.

Ik ben benieuwd.

Groetjes,

Tim

G´day Tim,

Ik heb mijn 70-300 heel weinig gebruikt. Ik weet niet hoe je gaat, maar als jullie gaan backpacken en iedere keer een lens van 1 Kg moet meezeulen, zou ik hem thuis laten. Als jullie met een auto of camper gaan zou ik hem toch meenemen. Wij hebben trouwens ook altijd een kleine compact camera bij ons. Mijn telefoon heeft niet zo´n goede camera aan boord. Dit is handig als je de stad ingaat, hoef je niet een volledige uitrusting mee te nemen. Neem wat extra memory kaartjes mee. Is nog lichter als een minilaptop en gaan niet zo snel kapot.
Heb je ook een verloopstekker en een verdeeldoos mee (als je met een auto gaat rondtrekken). Als je een NL verdeeldoos meeneemt kun je telefoons, camerabatterijen, MP3 spelers, etc. allemaal tegelijk opladen op een verdeelstekker.

Groetjes
Wim

Wij reizen niet meer zonder ons netbook.

Twee dingen die mij heel goed bevallen (als aanvulling op wat je al opnoemt):

1. een mini (2.5 inch) harde schijf als backup. Ik neem aan dat je je foto’s op je laptop gaat saven. Vind het zelf wel een heel prettig idee om hiernaast een backup te hebben. Bewaar hem gescheiden van de laptop. Je laptop zal maar gejat worden nietwaar…
  2. Als je ook met je laptop gaat skypen; een usb telefoontje. Zo’n simpel geval met weinig/geen extra functies. Kost weinig en maakt een gesprek veel verstaanbaarder dan dat je tegen het microfoontje boven je beeldschem loopt te brullen.

Ga je overigens je laptop alleen voor skype en email gebruiken en verder niets, dan zou ik een iphone of vergelijkbaar met skype meenemen. Is weer veel lichter…

1 like

Dat is een goed idee!
Zo’n kleine HD gaat mee.

Ik ga vanaf de laptop ook een website bijhouden en daar zal een iphone niet aan voldoen.

Nog nooit gezien, zo’n usb telefoon maar ik ga er even achteraan. :wereld:

Ook zonder auto is een verdeeldoosje (waar je meerdere stekkers in kunt steken) erg handig. Vrijwel iedereen reist tegenwoordig met veel apparatuur en veel stopcontacten zijn snel bezet. Dan is het handig als je meerdere dingen in één keer kunt opladen.
Camera: ik heb gesleept met een 70-300mm lens en was er erg blij mee. Ligt er helemaal aan wat je wilt fotograferen. Als je voor beesten gaat, is zo’n lens gewoon superhandig. Als je voor landschappen gaat natuurlijk niet. Als je niet zo’n fotograaf bent, zou ik hem lekker thuislaten. Veel gesleep (ik ben overigens zelf helemaal overgestapt op de uitgebreidere compactcamera, in dit geval panasonic FZ25, hoef ik minder te slepen en geen lenzen meer te wisselen met de mogelijkheid dat de camera vol zand/regen komt te zitten)
Ik had mijn notebookje mee, vooral omdat ik onderweg moest werken, maar ook voor foto’s opslaan, mailen, skypen, enz. was het best heel handig. Veel campings/kroegjes hebben een aansluiting op internet (niet altijd even goedkoop, overigens)