Koffers mee??

We willen verschillende plekken aandoen in Thailand maar maken vooral gebruik van vliegtuig. In vliegtuig vind ik een koffer altijd prettiger dan een rugtas.
Echter is het wel handig om te reizen met koffer???

Ook zit ik met t gewicht. Bij eva air mag je 20 kg meenemen maar de binnenlandse vluchten vaak minder, hoe moet dat dan? Kan je ergens een kluis voor je koffer/spullen huren en zo minder kg meenemen?
We gaan nml steeds via bangkok naar andere plekken zoals t er nu uitziet.

Reizen met een koffer ervaar ik nog steeds niet als bezwaarlijk. AirAsia en andere prijsvechters hebben idd 15kg als maximum plus een extra charge voor koffers. Ik heb echter meegemaakt dat ze je aanmoedigen om je koffer “leeg te trekken” en als handbagage mee te nemen. Was er zelf niet zo gebrand op en heb dus overgewicht betaald (Dat is voor ons ook nog op te hoesten). Maar als je dat allemaal niet wil, dan kan ik je het volgende adviseren:

1. Op het vliegveld kan je het wel kwijt, maar daar schijnt een hoop te verdwijnen.
  2. Je kan je koffers voor THB 100/week kwijt bij Bangkok SelfStorage op de Rama IV zie ook: www.bangkokselfstorage.com.

Groet,
Joe

en in bijna alle gh in bkk kan je je bagage achterleten voor 10bht per koffer per dag.

Fijn om te horen! Kunnen we dus na onze tussenstop in bangkok een gedeelte achter laten.

Overbaggage van een paar kilo doen ze vaak niet moeilijk over (nokAir). Als je wel
moet betalen kost het je 80 bath per kilo (AirAsia). Dat is 1,60 euro per kilo…niet te veel dus.