20 kilo extra voor kampeerders bij Air Transat!

Hoi

We zijn net terug van 4 weken West Canada, waar we gekampeerd hebben met tent en auto. Net voor vertrek kwamen we erachter dat Air Transat 20 kilo extra bagage pp toestaat voor kampeerspullen! Moet dus wel echt kampeerspul zijn - maar dat maakte dat we onze eigen uitrusting mee konden nemen en niet hoefden huren! Super.

Wel sta je altijd op rotsen/stenen/gravel dus moet je een goede tentluier of tarp onder je grondzeil leggen om te voorkomen dat dat naar de haaien gaat…

Campings zijn goed, vooral in de parken, maar… soms is er geen water en ook douches zijn schaars. Wel even iets om rekening mee te houden!

We vonden Canada een mooi land, erg gereguleerd was het wel (veel regels voor alles en nog wat), maar ook duur wat levensonderhoud betreft - duurder dan we gewend zijn in Scandinavie… (en dat ligt al boven NL)

Groet!

Anneke

Toen ik hierheen kwam heb ik mijn fiets meegenomen in een grote doos, tot 20 kilo bijvullen met fietsspullen en kleding en voor 24 euro kon het mee buiten mijn gewone bagage om. Dit was ook de reden dat ik met Air Transat vloog.

Ik hoor net van een collega dat ALLE vluchten op Canada 20 kilo extra kampeerbagage toestaan. Op Schiphol werd niet apart ingecheckt, op Vancouver wel.

Wij hebben overigens geen cent extra betaald voor deze extra bagage!

Onze tenten hebben de kampeertochten in Canada allemaal doorstaan, zelfs een tent van de Walmart die niet gesneuveld is op de harde ondergrond, dus opzich valt dat best mee (al is het voor zo’n tentje natuurlijk wel iets minder erg als die sneuvelt dan je 600 euro Helsport tent oid)

Volgens mij was het 3 jaar terug ook al dat je meer bagage mee mocht naar Canada. Bij het inchecken werden mijn ouders en ik nogal verbaasd aangekeken met onze tassen met een inhoud van respectievelijk 9, 10 en 11 kg :P. Op de terugweg kwam daar de tent nog bij, waardoor we voor 3 personen op een totaal van zo’n 40 kg kwamen, verdeeld over 4 tassen, dus die 20 kg hoeft niet eens heel hard nodig te zijn, maar dat hangt natuurlijk af van wat voor soort kampeerder je bent :wink: