Ik ben Marianne Heck en ben op mijn zoektocht samen met mijn dochter Astrid voor haar Working Holiday Permit (WHP) voor Canada, bij toeval op deze website beland.
Erg handig als je meer vragen dan antwoorden hebt. Heb er de afgelopen weken dan ook dankbaar gebruik van gemaakt. Inmiddels hebben we alle papieren bij de Canadese Ambassade ingediend en zijn nu in afwachting (lees: gespannen) of het begeerde papiertje ook in mijn dochters bezit gaat komen.
Dan begint het plannen, en dus nog veel meer vragen, pas echt.
We houden in ons gezin allemaal erg van reizen, veel nieuwe en mooie dingen bekijken en ben dan ook erg nieuwsgierig hoe mijn dochter (en hopelijk een aantal maanden later wij) Canada zullen vinden.
Dit lijkt ons weer eens wat anders dan Europa en kijken dan ook vol verlangen uit naar het moment dat wij onze koffers mogen pakken om onze dochter daar te mogen bezoeken.
Ik hoop voor een ieder net zoveel informatie en plezier van deze site te beleven als wij.
Haha Dank je, maar het zou wat mij betreft nog iets actiever mogen. Ik krijg lang niet overal reacties op. Onder welk forum plaats ik bijv algemene vragen als bijv "wat te doen met je mobiele telefoon als je voor een tijd vertrekt naar het buitenland " of hoe te handelen met bagage voor zo’n lange tijd. Meerdere koffers of nasturen? Ik zit met zoveel van die praktische vragen.
Koffers bij boeken kost rond de E 60 per koffer.
Soms kan je bijladen bij emmigranten, daarvoor moet je bij de verhuizers zijn.
Agrimove te Schoonoord doet veel verhuizingen naar Canada en ik meen ook Hazeleger in Putten.
Verder kan je ook een grotere bestelling laten sturen via een postbedrijf in Amsterdam, ik weet even de naam niet meer.
En verder zou je ook je goederen kunnen aanbieden via USHIP.nl
Die laatste wordt in Canada ook heel veel gebruikt omdat bij laden in een container wel mogelijk is, maar die container niet altijd dicht bij je bestemming aankomt.
Onze zoon kwam 2 jaar na ons aan, en zijn spullen zijn bezorgd 1800 km verderop ( bijlading in een container van een emmigrant). Vervolgens heeft Uship dat binnen 5 dagen voor $150 aan huis afgeleverd.
Het bijladen van 1 pallet goederen koste hem E 225 dus voor 375 had hij al zijn spullen hier in Canada.
Overigens je telefoon in NL is een apart verhaal. Emmigratie is geen reden voor welke telecom maatschappij dan ook om je abbonement tussentijds te beeindigen.
Het best is om wel het contract op te zeggen per eerste mogelijkheid, zonder reden, en iemand anders zal dan die telefoon maar moeten gebruiken of overnemen.
Als je het opzegt met als reden emmigratie, moet je ook nog oppassen dat ze je het resterende bedrag niet ineens in rekening brengen.
Dat soot bedrijven willen je wel graag als klant, maar opzeggen is niet zo eenvoudig door alle kleine regeltjes.