Verhuizen pas na visum? (tevens containerruimte gezocht)

Om problemen te voorkomen de volgende vraag: Volgend jaar verhuis ik naar mijn vriend in Alberta. Ik ga eerst als toerist naar Canada
maar heb wel min of meer toezegging van een bedrijf dat ik daar volgend jaar aan de slag kan al zal dat niet direct bij aankomst zijn. De
lmo procedure gaan ze daar nu opstarten. De werkvergunning wordt dus later aangevraagd.
Nu neem ik geen meubels of grote dingen mee maar wat persoonlijk spullen zou toch wel prettig zijn. Moet ik
die later door familie op laten sturen zodra mijn werkvergunning rond is? Ben bang problemen te krijgen indien ik als toerist een kist met
spullen laat verschepen.
Iemand tips/ervaring hiermee?
Mocht iemand ruimte in een container overhebben dan hoor ik dat ook graag!

Hallo, ben net nieuw ingelogd en las je vraag. Ik weet niet wat je inmiddels al hebt uitgevonden via internet, maar je kan ook voor groupage verzending kiezen, dat is goedkoper en doen ze je spullen bij iemand anders in een container. Je betaald per m3. En misschien kan je het op je adres af laten leveren (door-to-door). Ben zelf zoekende in het proces ‘ik-wil-graag-emigreren’ maar wellicht heb je hier iets aan. Succes!

Nee nog niet, bedankt! Hoe en via wie/wat werkt dit precies?

Hi,

ik weet niet in hoeverre je naar werkvergunningen hebt gekeken, maar als je nog onder de 30 bent, dan is de gemakkelijkste werkvergunning de WHP (working holiday permit).
dat is een open werkvergunning, wat wil zeggen dat je niet aan een bedrijf gebonden bent, maar overal kan werken.

als je ouder dan 30 bent, dan wordt het idd wat lastiger en zul je beter af zijn als je een LMO kan krijgen.
maar als toerist te veel spullen mee nemen lijkt me wel een beetje riskant.

Ik ben (helaas) al boven de 30… maar heb een bedrijf wat nu bezig is met aanvraag LMO…daar kan ik als het goed is aan de slag volgend voorjaar…dus maar zien hoe ik mijn spullen er krijg, inderdaad riskant om als toerist spullen over te huizen…

Je mag inderdaad geen spullen “importeren” voordat je Permanent Resident bent, anders moet je wellicht importbelastingen betalen. Je mag wel op het vliegveld met 2 overbeladen koffers en een massa handbagage aankomen (ik spreek uit ervaring :D).

Ok, ik ga in december voor 1,5 week naar Canada en was inderdaad van plan om alvast twee koffers mee te nemen. Wat persoonlijke spullen als ‘gift’ voor kerst zou ik dus als handbagage mee kunnen nemen? Ik vlieg met KLM, enig idee hoeveel je extra betaalt voor koffer en een massa handbagage? (weet niet wat jij onder massa verstaat ;-), neem aan niet de halve huisraad haha)

Kosten voor een extra koffer staan op de website (35€ per enkele reis als je dit al aangeeft via de website, anders €50 op de luchthaven?)
Handbagage heeft limieten en daar kun je niets bijkopen. Je mag 1 stuks handbagage mee + 1 stuks dat elektronica bevat (mag niet ingecheckt worden). Ik had 1 grote rugtas (laptop en van alles wat), 1 klein tasje met medicatie, en één enorme tas vol met andere elektronica, zoals externe harde schijven, geluidskaart (4HE 19" flight case).

1 like