Invoeren koffie en kaas Kenia

Mag je koffie en kaas meenemen op vakantie naar Kenia.

officieel mag je geen kaas invoeren.

waarom zou u koffie meenemen?
kenya heeft zeer goede koffie (een van de beste van de wereld) :wereld:
b.v dorman koffie :kenya:

ook de thee is uitmuntend ( chai )
koop ook eens de losse ginger tea

1 like

Ja, dat mag. We nemen altijd koffie, kaas en beschuits mee. Maar NIET met hand bagage. Fijn vakantie. Gr. Helen www.villakenya.info

1 like

Volgens mijn informatie mag je geen levensmiddelen invoeren in Kenia.
Dat heeft te maken met het verplichte keurmerk van KEBS (Kenya Bureau of Standards).
Ook heeft te maken met bepaalde EU goedgekeurde preserveringsmiddelen, die niet geaccepteerd zijn door de KEBS.
In de praktijk zal er niet op de invoer van levensmiddelen gecontroleerd worden, maar kun je je wel afvragen of het nodig is om levensmiddelen 7000 kilometer mee te sjouwen.

Thanks ! maar het gaat niet echt om veel levensmiddelen, maar een paar pakjes kaas.
Is toch niets lekkerder dan op vakantie een lekker stukje hollandse kaas op je boterham te leggen.

boterham met bleuband (ja unilever zit overal ) kan ook in kenya
met lekker bakkie chai

Bij Nakumatt kun je gewoon Hollandse kaas kopen.

Bij Nakumatt verkopen ze inderdaad ‘Hollandse kaas’, die echter in Kenia gemaakt wordt (in Nakuru om precies te zijn) en wij vinden die kaas absoluut niet te pruimen! Zeker niet als je het vergelijkt met een stukje echte Hollandse kaas. We eten het wel (je kunt nu eenmaal niet voor een halfjaar kaas meenemen naar Kenia) maar lekker vinden? Nou nee, niet echt…

Diani:vak02:

Ik heb afgelopen keer grote stukken oude kaas om kado te geven meegenomen, vacuum verpakt in mijn koffer.
Koffie zou ik lekker thuislaten, Kenya heeft heel goede koffie. Beter dan dat wat je hier bij AH koopt.

Ik sluit me hier helemaal bij aan; Dormans koffie is zalig en als je Ketepa pride of Kericho gold thee proeft, hoef je geen Pickwick meer!
Vorig jaar september op Jomo al mijn Ksh uitgegeven aan thee en koffie.
In januari Igara thee vanuit Entebbe (Uganda) meegenomen; hier als het even kan geen Pickwick meer!

ja ook out of africa premium blend is prima thee

kepeta thee heb je in verschillende verpakkingen
je hebt ook de thee builtes zonder koortje, deze is iets goedkoper
vele kenyans kopen deze
ik zelf vind de losse ketepa ginger erg lekker,ook met melk
(hier noemden wij het kinder thee)
maar alle kenyans drinken het en dan met (te) veel suiker

Ik heb deze, 100 theezakjes (tagged) geloof ongeveer voor 1 euro.

Waarom zou je het meenemen!

Ze hebben echt heerlijke koffie in Kenia en kaas is er ook.

Maar ze hebben nog meer overheerlijke dingen, probeer eens de echte keniaanse produkten.

Vergeet niet dat het op het moment erg droog is in Kenia, dus mensen zijn heel blij als je een produkt uit het land zelf koopt dan dat je het meeneemt uit Nederland! Verdienen zij er ook nog iets aan.

Safari chema

koffie zou ik ook niet meenemen maar de kaas van Nakumatt is niet echt lekker hoewel je dat na een poosje ook weet te waarderen. Je kunt toch ook “dure” kaas op schiphol kopen? dan mag het volgens mij wel en anders een stukje illegaal vacuum verpakt in de koffer

Vandaag in Nakumat Galiria in Nairobi een echte kaas gekocht voor een kaasschotel de Franse premium en echte hollandse edammer en in Junction is een broodjeszaak waar je een broodje met old amsterdam kan kopen dus laat de kaas maar thuis net als de koffie.

en… stel je voor dat je je kaas zou missen ? Dan zal het noig 1000 keer lekkerder smaken als je terugkomt.

Mijn man en kinders zeggen elke dag dat ze eigenlijk oook wel zin hebben in een door mama gebaken 10 granen boterham met kaas. DAT WORDT SMULLEN na een maand

heerlijke mangos, annanas, sukuma, njama choma, cocosnoot recht uit de boom, vicitriabaarsfillet, heerlijke salades met de ekkerste tomaten… k zal er weer vreselijke heimwee naar hebben als ik weer thuis ben.

Zelfs de oplosnescafe die je hier koopt is lekkerder dan in Europa.

Safari NJEMA