Interview met Rik072

Hieronder een vraaggesprek met [COLOR=red]Rik072, nog niet zo lang lid van Wereldwijzer, maar met name de laatste maanden vaak te vinden op het Thailand-forum.[/COLOR]

Vertel in het kort wat over jezelf. Wie ben je en waar kom je vandaan ?

Mijn naam is dus Rik, ben 36jaar en kom uit Alkmaar. Ik werk als verkoper binnendienst bij een grote Duitse sanitairfabrikant.

Wat is de reden dat je lid bent geworden van Wereldwijzer ?

Om met andere idéeen,ervaringen en tips te delen. En het is natuurlijk ook gewoon heel erg gezellig.

Hoe vaak ben je in Thailand geweest ?

Pff dat is een lastige, ik heb net gekeken en de eerste stempel dateert van 1992… ik ben de tel wel een beetje kwijt geraakt.

Wanneer ben je voor het eerst in Thailand geweest en wat was de reden om naar Thailand te gaan ?

Dat was dus 1992 samen met een toenmalige maat, we wilden gewoon eens wat anders. Iedereen ging naar Spanje, wij dus niet haha

Reis je alleen of samen ?

Ik heb de afgelopen 15 jaar met mijn toenmalige vriendin gereisd en afgelopen december (2009) ben ik voor de eerste keer alleen gegaan. Ik moet zeggen dat beviel me erg goed, ik was wel een beetje bang dat het zwaar zou worden in me uppie maar kan het iedereen aanraden.

Wat is je band met Thailand ?

Het is iets heel raars en ik kan het je niet vertellen. Als je er eenmaal geweest bent dan wil je gewoon weer terug. Ik ben in de tussentijd al in vele landen van de wereld geweest maar geen 1 land heeft mij zo geraakt als Thailand. Mensen uit mijn omgeving vragen mij ook wel eens: ben je daar nooit eens uitgekeken ? Mijn antwoord is dan heel simpel: ga maar een eens met me mee dan praten we weer verder haha.
Ik kan het je dus niet verklaren het is gewoon een gevoel. Nu is de de band alleen maar sterker geworden aangezien mijn vrouw er nu nog woont. Maar natuurlijk als ze straks hier woont zullen we nog zeer regelmatig naar Thailand gaan.

Wat is je favoriete plaats in Thailand en waarom ?