Hieronder een interview met Jellebowski, een van onze Belgische forumleden, en net terug van zijn eerste Thailand-reis…
Vertel in het kort wat over jezelf. Wie ben je en waar kom je vandaan ?
Mijn naam is Jelle, ik ben 28 jaar oud en geboren en getogen in de stad Gent, een mooie stad, maar ook een beetje een groot dorp met een hoog sociaal niveau en een hoog cultureel gehalte. Veel studenten (Een van de drie grote Belgische universiteiten is hier gevestigd), en dus een bruisende plaats waar elke dag wel iets te doen is.
Op dit moment doe ik de nachtshift in een hotel, maar hiervoor stond ik goed vijf jaar achter de toog in het Jazzcafé ‘Het Damberd’. Een toffe job waar ik veel heb bijgeleerd over de Jazzwereld, iets wat nu wel van pas komt, mits m’n vriendin mede-eigenares is van één van de beste en mooiste jazzclubs in België: de 'Hotsy Totsy. Ook met de ruigere kantjes van de maatschappij kom je in deze sector wel eens in contact, soms lastig, maar altijd leerzaam.
Ik studeerde 1 jaar film en scenario aan het KASK ik Gent en 1 jaar kunstwetenschappen aan de universiteit van gent. Nooit afgestudeerd, maar ik heb daar geen spijt van.
1 jaar in een videotheek gewerkt, waar ik dus één van m’n grote passies heb kunnen botvieren. Koken is m’n tweede passie.
Wat is de reden dat je lid bent geworden van Wereldwijzer ?
Op zoek naar informatie over Thailand en op het internet verschillende sites tegengekomen. Op deze site vond ik het aanbod zeer ruim en interessant, en er zit wel altijd iemand online om even ‘aan den toog’ mee te kletsen, iets wat je tijdens de nachtshift wel eens kan gebruiken.
Hoe vaak ben je in Thailand geweest ?
Dit jaar was de eerste keer.
Wanneer ben je voor het eerst in Thailand geweest en wat was de reden om naar Thailand te gaan ?