Interview met Jan Aalstede

Hieronder een interview met Jan Aalstede, al jaren een fanatiek bezoeker van het Thailand-forum op Wereldwijzer.

Vertel in het kort wat over jezelf. Wie ben je en waar kom je vandaan ?

Mijn naam is Jan Aalstede, leeftijd 45 jaar geboren en getogen te Amsterdam(Jordaan) nu woonachtig te Purmerend, getrouwd, 2 kinderen.

[FONT=Comic Sans MS]Wat is de reden dat je lid bent geworden van Wereldwijzer ?[/FONT]

Om kennis te delen en te vernemen van met name Thailand voor en door mede forumgebruikers.

[FONT=Tahoma][FONT=Comic Sans MS][FONT=Comic Sans MS]Hoe vaak ben je in Thailand geweest ?[/FONT][/FONT][/FONT]

[FONT=Tahoma][FONT=Comic Sans MS]Inmiddels 14 keer en zal de laatste keer niet zijn.[/FONT][/FONT]

[FONT=Tahoma][FONT=Comic Sans MS][FONT=Tahoma][FONT=Comic Sans MS][FONT=Comic Sans MS]Wanneer ben je voor het eerst in Thailand geweest en wat was de reden om naar Thailand te gaan ?[/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]

[FONT=Tahoma][FONT=Comic Sans MS][FONT=Tahoma][FONT=Comic Sans MS]Ik ben in 2003 voor het eerst naar Thailand geweest, aangezien mijn vrouw wie ik overigens in Nederland heb ontmoet uit Thailand komt leek het me logisch om ook met haar land kennis te maken, tot op heden geen spijt van gehad.[/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]

[FONT=Tahoma][FONT=Comic Sans MS][FONT=Tahoma][FONT=Comic Sans MS][FONT=Tahoma][FONT=Comic Sans MS][COLOR=black][COLOR=#2a2a2a][FONT=Comic Sans MS]Reis je alleen of samen ?[/FONT][/FONT][/COLOR][/FONT][/FONT][/COLOR][/FONT][/FONT][/FONT]

We reizen altijd samen, zeker mijn vrouw verliest me niet uit het oog als we in Thailand zijn, dit met een knipoog natuurlijk.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=black][FONT=Comic Sans MS]Wat is je band met Thailand ?[/FONT][/FONT][/COLOR]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=black]Het geboorteland van mijn vrouw, en voor mij persoonlijk de beste ontspanning als het gaat om vakantie met al zijn facetten wat ik/wij als prettig ervaren.[/FONT][/COLOR]

[FONT=Comic Sans MS][FONT=Tahoma][FONT=Comic Sans MS][COLOR=black][FONT=Comic Sans MS]Wat is je favoriete plaats in Thailand en waarom ?[/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/COLOR]

Dit vind ik een moeilijke vraag om te beantwoorden, ik vind het namelijk heerlijk om een paar dagen in een stad te vertoeven als Bangkok, maar daarna ook weer lekker om tussen de rijstvelden te verblijven op het platteland, en dan daarna ook weer lekker op een heerlijk strand van een eiland of het vaste land, daarom is eigenlijk heel Thailand mijn favoriete plaats omdat dit aanbod er allemaal is.

[FONT=Comic Sans MS]Wat vind je van de Thaise keuken en wat is je favoriete gerecht ?[/FONT]

Een uitstekende keuken, en heb verschillende favoriete gerechten zal er enkele opnoemen, Pla sam rod, kauw man kai, Yam nua, Kai Himmaplaan, Pad Thai kai/koeng, Som Tam Thai, Nua/Kai nam man hoi, kan nog wel even zo doorgaan, als toetje Mango met sticking rice.

[FONT=Tahoma][FONT=Comic Sans MS][FONT=Comic Sans MS]Wat is het leukste, mooiste of grappigste dat je hebt meegemaakt in Thailand ? En wat vond je tegenvallen ?[/FONT][/FONT][/FONT]

[FONT=Tahoma][FONT=Comic Sans MS]Het leukste en grappigste was met ze vijfen in een TukTuk in Bkk, een doofstomme bestuurder, en me moeder(toen 68) die doodsangsten uitstond om zijn rijkunst, tussen alles door, er omheen, tegen de richting in inhalen om een zijstraat te pakken op Sukhumvit Rd. om zo weer de drukte te omzeilen Die hele rit was een geweldige hilariteit althans voor ons. [/FONT][/FONT]

De tegenvaller vindt ik dat men voor atractie’s als SeaWorld e.a aparte toegangsprijzen hebben voor buitenlanders, dit druist tegen al mijn principes in als het gaat om gastvrijheid vindt dit eigenlijk onacceptabel.

[FONT=Comic Sans MS]Heb je al een keer iets vervelends meegemaakt (diefstal, ongeluk, etc.) ?[/FONT]

Nee.

[FONT=Tahoma][FONT=Comic Sans MS][FONT=Comic Sans MS]Ben je van plan om ooit permanent in Thailand te gaan wonen ?[/FONT][/FONT][/FONT]

Vakantie en permanent wonen is heel wat anders dus ben ik er nog niet uit op dit punt.

[FONT=Comic Sans MS]Wat mogen reizigers die een bezoek aan Thailand brengen naar jouw mening echt niet missen (plaats, bezienswaardigheid, festival) ?[/FONT]

Er zijn talloze bezienswaardigheden dus stippel je route uit en concludeer achteraf wat je de moeite vond en wat niet aangezien meningen verschillen per persoon.

[FONT=Comic Sans MS]Heb je nog een andere handige tip of een goed advies voor Thailand-reizigers ?[/FONT]

De glimlach betekent niet oneindige vriendelijkheid of betrouwbaarheid.

Thailand is een vrij land maar er gelden wel degelijk regels en vaak strenger gehanteerd dan in Nederland als je de fout in gaat.

Voor de rest geniet van je bezoek en het is een prachtig land, dat voor mijn gevoel alles biedt wat ik belangrijk vindt op mijn vakantie.

Hoi Jan,leuk interview,vooral met de tuk tuk driver kan ik het mij voorstellen dat het echt komisch aanvoelt.
Ben dikwijls ook pissig dat ik bij sommige natuurparken de volle pond moet betalen,terwijl de thais bijna gratis binnen mogen.
Mango met sticky rijst,heel lekker Jan kan er niet genoeg van krijgen.

.

En weer een leuk intervieuw op het forum. :chin:

Leuk om te lezen Jan! En wat ben je knap in het echt! lol2

(ik lach je toe hoor, foto is zo iniminie klein;))

Best lastig he, je weet zoveel te vertellen maar zo’n interview vergt toch behoorlijk wat denk werk.

Heeft je vrouw daar eigenlijk nog familie wonen? En hoe kwam zij zo in Nederland verzeilt?

Wist jij Esther,dat waar Jan staat op de foto(Wat monkol:Hua Hin)ik daar ook een foto van heb?juist op dezelfde plaats waar Jan staat!
In iedergeval,Jan zal het wel beamen dat deze tempelcomplex echt de moeite waard is om bezocht te worden.

Dank je wel en jou interview ook hoor !!! Maar knap in het echt, een foto op 10 meter afstand lol2!!!

Ik vermoed dat er nog wat foto’s staan op de camera van me vrouw en zal daar eens in kijken, ik heb niets met camera’s of foto’s vreselijk om mee te slepen op vakantie, en om ook nog te gaan poseren om op de foto genomen te worden woehaa.

Het vergde zeker wat denkwerk en ben ik niet zo een bezienswaardigheden bezoeker, natuurlijk ben ik in Bkk bij Wat Pra Kaew etc geweest, of bij die nog steeds in aanbouw zijnde tempel nabij Nakhon Ratchasima of in Kaeng Krachan dus ligt het eraan waar je naar toegaat vindt ik, ik kom vaak op plekken in de isaan waar volgens mij zelden een farang komt.

De familie van mijn vrouw die wonen allemaal in Thailand op een zuster na, mijn vrouw is bijna 11 jaar geleden hier naar toe gekomen om te werken in een restaurant van een vriendin van haar, en heb ik haar 8 jaar geleden ontmoet, ik werd haar buurvrouw :kus:.

Moet je nagaan hoe knap je bent! Zelfs op 10 meter afstand ben je nog een stuk!lol2

Ik ben ook geen bezienswaardigheden bezoeker…na één tempel heb ik ze naar mijn idee allemaal wel gezien. Maar dat geld eigenlijk overal, niet alleen in Thailand. Zeg niet dat ik het niet mooi vind, vind het prachtig! Maar ben geen type om alles te bezoeken. Ach ja, ieder zo z´n ding toch? Oja, zo denk ik ook over winkelen trouwens, één winkelcentrum gezien en ik heb ze allemaal gezien! En dat voor een vrouw! Knap he?lol2 Plekken idd, waar geen mens komt dat trekt me wel, en daar kan ik ook eindeloos mijn ogen uitkijken. Zijn eens bij een tempel geweest in China Town, helemaal achteraf weggestopt. Dat vind ik dan wel weer bijzonder (zie foto bij mijn interview) we kwamen er terecht omdat we verdwaald waren.

Echt leuk dat je je vrouw hier hebt leren kennen! Eens een keer wat anders dan het cliché.

leuk intervieuw
groetjes uit koh samui

Hallo Jan,

Leuk interview! Ik wil je nogmaals bedanken voor al je advies aangaande het nederlands / thais paspoort. Inmiddels al weer even geleden, maar toch! Ik wens jou en je vrouw heel veel plezier als jullie weer naar Thailand gaan en in de tussen tijd ook hier in Nederland.

Vriendelijke groet,
Debby :zon02:

Hallo Debby,

Bedankt voor je reactie hopelijk is het allemaal gelukt destijds met het Ned./Thaispaspoort, juist naar aanleiding van die bewuste topic zijn wij ook die procedure in gegaan om te laten zien dat het wel degelijk kan.
En leuk om te weten dat je toch nog aanwezig bent op het forum.

Mvg. Jan.