Interview met Liu

Hieronder een interview met Liu, nog een van de Belgische Thailand-fanaten hier op Wereldwijzer.

Vertel in het kort wat over jezelf. Wie ben je en waar kom je vandaan ?

Ik ben Frank 52 lentes jong (hahaha), gehuwd met een Spaanse en fiere vader van een bijna 21 jarige dochter , Belg en woonachtig in “het glazen dorp” vlakbij de long van Brussel ( het zoniënwoud ).

Wat is de reden dat je lid bent geworden van Wereldwijzer ?

Teruggekomen van ons eerste vakantie in Thailand kreeg ik maar niet genoeg van dit prachtige land, de honger was niet te stillen en al surfend kwam ik hier terecht.
Het was een bron aan informatie en stelde mijn eerste vragen…en nu kan ik al af en toe antwoorden .

Ook heb ik hier mijn diagnose vastgesteld: “Thailand - virus” hahaha .
En het is hier (op het forum) een plezante boel !

Hoe vaak ben je in Thailand geweest ?

Dit jaar de vierde maal op een rij .

Wanneer ben je voor het eerst in Thailand geweest en wat was de reden om naar Thailand te gaan ?

Dat was dus juli 2007.
Het was onze droom om eens naar Thailand te gaan .

Reis je alleen of samen ?

Nee, nee steeds met het vrouwtje ( de eerste twee jaar was de dochter erbij).

Wat is je band met Thailand ?

Onze Thaise vrienden en het virus .

Wat is je favoriete plaats in Thailand en waarom ?

Wij zijn op volgende plaatsen geweest : Bangkok, Phitsanulok, Chiang Rai, Chiang Mai, Mae Hong Son, Kanchanaburi, Hua Hin, Phuket en daaruit moet ik kiezen dus !

Wel het is niet moeilijk: Chiang Rai, onze vrienden wonen daar en hebben ons heel de streek laten bezoeken en het is daar prachtig en trouwens ook een prima uitvalbasis voor Myamar , Laos etc

Kijk maar eens [HIER](http://chiangrai.sawadee.com/chiangrai.htm#Amphoe Mueang) wat je allemaal kunt bekijken en vertel me of je dit allemaal kunt bezoeken in één dag (want spijtig genoeg nemen de meeste farangs maar één of twee dagen voor deze mooie plek ).

Wat vind je van de Thaise keuken en wat is je favoriete gerecht ?

Wij gaan wekelijks (in België) Aziatisch eten en hebben niet een typisch gerecht, maar toch neem ik regelmatig kip met cashewnoten en droge rode pepers; mijn vrouw het liefst iets met cocos.
In MBK (MahBoonKrong) laten we ons gaan aan dim sum, te lekker !
Laat ons erover zwijgen want ik krijg het water in de mond .

Wat is het leukste, mooiste of grappigste dat je hebt meegemaakt in Thailand ? En wat vond je tegenvallen ?

Grappig, op een keer kregen we onze reiskoffer niet meer open en iemand van het hotel ging het oplossen. Na drie uur komt hij melden dat het nog lang ging duren, ik gaf de man een fooi van 300 bath en drie minuten later stond mijn koffer op de kamer…hahahaha, bende deugnieten hé !

Heb je al een keer iets vervelends meegemaakt (diefstal, ongeluk, etc.) ?

Nee.

Ben je van plan om ooit permanent in Thailand te gaan wonen ?

Nee, dit heb ik onmiddellijk gezegd, maar twee a drie maal per jaar voor een 4-tal weken ja dit zie ik wel zitten .

Wat mogen reizigers die een bezoek aan Thailand brengen naar jouw mening echt niet missen (plaats, bezienswaardigheid, festival) ?

Chiang Rai natuurlijk !!!

Heb je nog een andere handige tip of een goed advies voor Thailand-reizigers ?

Voor personen die willen gaan en die een beetje twijfelen: ga met een georganiseerde reis.
En eerst en vooral eens op het Thailand-forum hier op Wereldwijzer kijken !

Echt ontzettend leuk om te lezen Frank!

Ghe, we zijn behoorlijk besmet he! Er is hier een heus epidemie uitgebrokenlol2

Onze zwakte is Thailand , maar gelukkig is het niet dodelijk dus geniet ervan lol2lol2lol2lol2lol2lol2lol2lol2lol2lol2lol2lol2lol2

Mooi interview, Frank!

Over besmetting kan ik kort zijn… Zit recentelijk ook in ons bloedlol2

Grts,

Jelle

Er bestaat maar één medicijn … teruggaanlol2lol2

Plannen zijn al gemaakt… Tegen het begin van het nieuwe jaar ga ik terug op zoek naar tickets…

Ik ben jaloers!
Mijn vrouw zei gisterenavond njet !

Goed aanpakken hé Frank. Je stelt dat voor tijdens een uitvoerige tijgerbalsem-massage.
‘Zeg schatje, laat die geur je niet ongelofelijk aan Thailand denken? Ja hé? Misschien moeten we toch nog eens terug gaan… Dan geef ik je daar elke dag zo’n massage…’ nudge nudge, wink wink, say no more, say no more! :wink:

Leuke interview Frank! vooral het stukje ‘‘virus’’ is heel herkenbaar haha

1 like

lol2lol2lol2lol2 we hadden jullie nog zoooooo gewaarschuwd:chin:

hallo frank, was het zo leuk? als je eens echt thais wil eten dan vraag je eens papaya pokpok. heel lekker, maar het kleur op je gezicht zal al snel veranderen.

mvg

johny

ook 52 lentes jong, Hmm en gehuwd met thaise natuurlijk!

Als je niet tegen al te spicy eten kan, gewoon om een ‘farang som-tam’ vragen en er nog ff ‘mai phet’ bij vermelden…
Als ik de som-tam eet zoals mijn vriendin doet, kan ik er echt niet van genieten…veel te veel chili :slight_smile:

ik eet hem zoals hij gemaakt wordt, maar ik bloos een beetje hahaha

Mooi interview Frank!!zoals je al weet ben ik ook een fervente fan van het thais eten,en inderdaad papaya pok pok is heel heel pittig!!kan het maar amper binnen krijgen.
Moet je wel bekennen dat de tranen in mijn ogen komen(straffe kost)

Bedankt Gg maar het te pikant eten kan mijn maag niet meer verdragen en ik vind nu dat dit de andere smaken onderdrukt.
Dus please no spicy 55555555
Er is trouwens voldoende keuze in de Thaise keuken .

De kogel is door de kerk in juli 2011 vertrekken wij terug naar LOS!

Mooi om te horen,Frank!!
Met welke luchtvaartmaatschappij?

Voor mij het ongekende Egypte air , waar er zoveel vragen over zijn en daarom ga ik de uitdaging aan en zal verslag uitbrengen!
Wij gaan er vanuit dat het geen Thai of Etihad is , geen alcohol misschien iets ouder vliegtuigen , misschien iets stuggere bediening enz .
Vertrek je met hoge verwachtingen dan doet het iets meer pijn … we zien wel maar het is 300 euro goedkoper p/p dan Etihad en 500 p/p dan Thai dit geld gaan we dan gebruiken om iets sjiekere hotels te boeken !!:chin: