Interview met Lonneke: Stage als wedding planner op Sint Maarten
September 2011 is Lonneke, LonnekeMaarsen, alleen stage gaan lopen op Sint Maarten. Ze assisteerde daar de wedding planner. Dus mooie bruiloften helpen organiseren bij mooi strandweer. Wereldwijzer vroeg haar naar haar ervaringen.
1. In welk land heb je gewerkt en wanneer?
Ik heb in Sint Maarten stage gelopen van 6 september 2011 tot 26 januari 2012.
2. Ben je alleen of samen met iemand daar naar toe gegaan?
Ik ben daar helemaal alleen naartoe gegaan, al kende ik via wereldwijzer forum wel al 1 meisje die daar ook zat en in hetzelfde huis woonde als mij.
3. Wat heeft je bewogen om naar dit land te gaan?
Ik wilde heel graag naar het buitenland om stage te lopen en heb overal gesolliciteerd, maar nergens werd ik aangenomen, zoals curacao, bonaire, los angeles, miami, nieuw zeeland en bij Sint Maarten werd ik dat wel.
4. Wat voor een soort werk heb je gedaan?
Ik heb stage gelopen bij Sint Maarten Marry-Me als destination wedding planner assistente. Ik mocht de wedding planners helpen met een aantal dingen regelen voor de trouwerijen op het strand, in villa’s of in een tuin van een hotel.
**5. Heb je dit zelfstandig geregeld of via een organisatie? **
Ik heb alles zelfstandig geregeld via de mail, skype en telefonisch contact.
6. Wat is de leukste ervaring die je tijdens de reis hebt meegemaakt?
Alles was geweldig, catamaran sail, eiland hoppen, leuke vrienden, feestjes, ieder weekend naar het strand en leuk werk.
7. En de minst leuke ervaring?
Dat je van 9 tot 5 op kantoor zit terwijl het prachtig mooi weer is.
8. Zou je het ooit nog eens doen? Eventueel in een ander land?
Jazeker! Ik ga november 2012 weer!
9. Wat zijn de grootste (cultuur) verschillen tussen Nederland en het land waar je gewerkt hebt?
Het geloof speelde in Sint Maarten nog best een belangrijke rol en dat Sint Maarten een Nederlands eiland is, maar bijna niemand de taal spreekt.
10. Heb je tips voor anderen die ook van plan zijn om te gaan werken in dit land?
Tip wonen: Het Rama hotel (facebook groep) is echt een leuk appartement voor studenten met zwembad en een van de goedkoopste. Of Sint Maarten (facebook groep) voor alle studenten die er al zitten of hebben gezeten.
Tip vervoer: een auto of scooter is echt nodig op dit eiland, er zijn veel heuvels/bergen die niet te doen zijn lopend of fietsend.
Links van dit artikel