Interview met Baco

Hieronder een vraaggesprek met Baco, een van de forumleden die ook daadwerkelijk in Thailand woont, op het tropische eiland Ko Pha Ngan in de Golf van Thailand.

Vertel in het kort wat over jezelf. Wie ben je en waar kom je vandaan ?

Ik ben Jaap-Jan, 40 jaar, kom uit Dordrecht en ben met een Thaise getrouwd.

Wat is de reden dat je lid bent geworden van Wereldwijzer ?

Om zo goed als ik kan mensen te informeren over Thailand en zelf meer info te krijgen en het is nog gezellig ook

Hoe vaak ben je in Thailand geweest ?

Weet ik niet precies, want tijdens mijn reizen in 2002 ben ik heel vaak Thailand in en uit geweest, het was mijn uitvalsbasis naar de omringende landen.

Wanneer ben je voor het eerst in Thailand geweest en wat was de reden om naar Thailand te gaan ?

De eerste keer was in 1995 op uitnodiging van mijn ouders, was een rondreis.

Reis je alleen of samen ?

Ik heb ruim 2 jaar alleen door Zuidoost-Azie gereisd, maar tegenwoordig maak ik niet zo veel reizen meer, maar als ik ergens heen ga is het met mijn vrouw

Wat is je band met Thailand ?

Mijn vrouw en de relaxte levensstijl.

Wat is je favoriete plaats in Thailand en waarom ?

Koh Pha Ngan, omdat ik daar mijn vrouw heb ontmoet en nu ook woon sinds 2004.

Wat vind je van de Thaise keuken en wat is je favoriete gerecht ?

Het eten vind ik fantastisch en mijn favoriete gerecht is lastig…als ik echt moet kiezen Tom Yam Kung.
Maar laab moo of keng som vind ik ook lekker. Een simpele fried rice met keng deng kan ik ook van genieten

Wat is het leukste, mooiste of grappigste dat je hebt meegemaakt in Thailand ? En wat vond je tegenvallen ?

Teveel om op te noemen…ik zou er een boek over kunnen schrijven. Een leuke is het verhaal van een Nederlander die binnenkomt en een Pattaya chicken besteld en ik geef het ook zo door aan m’n vrouw die het eerst niet begreep, hij is nog 5 dagen geweest en bestelde consequent Pattaya chicken. We hebben het maar niet verteld tegen hem en sindsdien is het Pattaya chicken bij ons thuis

Heb je al een keer iets vervelends meegemaakt (diefstal, ongeluk, etc.) ?

Ik heb 7 september jl. mijn eerste motorbike ongeluk gehad. Resultaat: hersenschudding en 6 hechtingen en diverse schaafwonden.

Ben je van plan om ooit permanent in Thailand te gaan wonen ?

Nog permanenter als nu niet denk ik…

Wat mogen reizigers die een bezoek aan Thailand brengen naar jouw mening echt niet missen (plaats, bezienswaardigheid, festival) ?

Loy Krathong in Bangkok bij de rivier vond ik heel mooi.

Heb je nog een andere handige tip of een goed advies voor Thailand-reizigers ?

Geef respect en je krijgt het in veelvoud terug en ga niet op reis met de gedachte: ik ga constant genaaid worden.

Super leuk intervieuw weer hoor!! Het is echt leuk om dit soort dingen te lezen :wink:

Leuk om zo wat meer over de vaste bezoekers te weten te komen ! Binnenkort komt het volgende ‘interview’ !

Zo tezien Baco heb je wel een mooie zaak uit de grond gestampt.
In iedergeval je interview heb ik met volle aandacht gelezen,Baco.

1 like

Tof om de bar nog eens te zien, Baco!:dag:
En ik kan uit ervaring spreken, je zit vlakbij het mooiste strand van Ko Phangan!!!:vak02:

Grts,

Jelle

1 like