Interrail Noorwegen

Hallo,

In de zomer willen wij graag met de trein(interrail) naar Noorwegen gaan met een tussen stop in Kopenhagen (want het is niet te doen om in een keer door te gaan). Heeft er iemand ervaring met interrail naar Noorwegen?
We willen ongeveer 2/3 weken gaan en gewoon in Zuid Noorwegen blijven. Kopenhagen - Oslo - Bergen met tussenstops.
Is er iemand die tips heeft voor de tussenstops? Het maakt ons verder niet uit om op campings of in berghutten te slapen(of wildkamperen, maar dat niet de hele tijd). Aangezien we nog studenten zijn willen we het niet te duur maken met hostels en dure campings.
Zijn er goede verbindingen van de ietwat grotere plaatsen waar een treinstation is, naar de fjorden en andere mooie natuurgebieden?

Groetjes,
Britt en Jiska

hooi,

Leuke plannen!! Ik heb zelf ook een maand door noorwegen gereist met de trein via interrail. Ik wilde jullie nog even als tiip geven om mss te overwegen om naar Andalsnes te gaan. Dan ga je stuk met de Raumabanen. Zeer mooi stuk met de trein! Daarnaast is Andalsnes heel mooi en vanuit daar kun je tocht maken naar Geiranger en Molde. Je hebt er Trolveggen en Trolstiggen twee dingen die de moeite waard zijn om te zien.

Je moet ook ff oppassen dat als je nachttreinen neemt, dat je van te voren boekt, anders heb je kans dat je geen plaats hebt. Voor de rest kunnen jullie me mailen als je nog iets wil weten :wink:

Ik zelf ben vanuit Tynset (waar ik tijd gewerkt heb) via Hamar naar Andalsnes gereist. Daar kom je langs Lillehamar, waar de olympische spelen zijn geweest, dus ook wel leuk om de schans en zo te zien. Daarna ben ik helemaal naar noorden afgereist, naar de Lofoten (eilanden) en vanuit daar weer naar onder naar Kristiansand. Ik weet niet of jullie ook tijdje vrijwilligerswerk willen doen (een goedkope manier om ergens langer te verblijven) nl kost en inwoning in ruil voor werk. Dan zou je op weg naar bergen in kristiansand de bus moeten nemen naar Brokke. Daar kan ik je wel adresje geven, waar ze nog vrijwilligers nodig hebben :wink:

Hee! Heel erg bedankt voor de tips. Het klinkt echt heeel erg tof!
Helaas gaat de reis voor ons niet meer door vanwege de financiele kwestie. In de toekomst ben ik zeker wel van plan om te gaan! Dus deze informatie onthou ik sowieso! Heel erg bedankt:)

ERg jammer, ma tis en blijft aanrader als jullei geld wel bij elkaar hebben!!!