ik ben van plan om in augustus voor maximaal 1 week naar Noorwegen te gaan.
Nooit eerder echt alleen weggeweest dus eerst maar eens met een kort tripje. kijken hoe dat gaat.
In Noorwegen wil ik graag 1 of 2 dagtochten maken misschien een 2 daagse wandeltocht.
Wat ik tot nu toe in gedachte heb is:
vliegen naar Oslo
trein Oslo - bergen
auto huren voor dagtocht/gletsjertocht/2 daagse wandeltocht
trein bergen - Oslo
vliegen Oslo - thuis
De reden dat ik ook weer vanaf Oslo naar huis wil vliegen is vanwege de prijzen.
ik heb totaal geen ervaring met een auto huren.
Waar moet je op letten? Nu al reserveren of is er bij aankomst altijd wel een goede auto beschikbaar?
trein kaartje kan volgens mij pas 3 maanden vooraf besteld worden.
Hoe werkt het met de goedkope tickets en de normale tickets?
heeft iemand tips voor mooie gletsjer tochten of andere tochten?
Leuk plan! Noorwegen is zeker een land waar je je zult vermaken!
Wat autohuur en treinkaartjes betreft heb ik niet veel ervaring. Auto zou ik vooraf boeken, vooral omdat je dan beter prijzen kunt vergelijken en waarschijnlijk goedkoper uit bent. Wat de trein betreft staat er klein stukje verder een onderwerp: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=169217 daarnaast is dit misschien handig: https://www.nsb.no/
Dan koop je een interrailkaart voor één land, in dit geval Noorwegen. Voor het ene land is die duurder dan voor het andere land. Woon je in Nederland, dan moet je de kaart wel in Nederland kopen. Op sommige grote stations kan dat. Het kan zijn, dat interrail zelfs goedkoper is dan losse kaartjes voor dit soort grote afstanden. Met interrail kan je heel Noorwegen met treinen bereizen. Verder misschien kortingen bij bussen en boten. Ben je jonger dan 26 jaar betaal je minder.
Tarieven voor Noorwegen:
Aantal dagen binnen 1 maand Prijs jonger dan 26 jaar Prijs overigen
3 129 euro 190 euro
4 152 euro 216 euro
6 184 euro 281 euro
8 216 euro 326 euro