Mijn vriend en ik willen deze zomer 2 weken naar Noorwegen. Alleen de route vinden we nog lastig.
We gaan met de auto en willen overnachten in hutten/hotels. Moeten we dit voor begin juni reserveren?
We starten onze reis door over te stekken vanaf Denemarken (Frederikshvn-Oslo of Hirtshals-Larvik of Hirtshals-Kristiansand).
Wat we graag willen zien in Noorwegen zijn: Preikestolen, Bergen, Flam railway, Geirangerfjord. We zijn voornamelijk geinteresseerd in de natuur van Noorwegen.
Mijn eerste opzet van de reis is daarom:
Dag 1 - Hirtshals naar Kristiansand
Dag 2 - Naar Preikestolen
Dag 3 - Naar bergen
Dag 4 - Bergen
Dag 5 - Naar Flam railway
Dag 6 - Naar Geirangerfjord
Dag 7 - Geirangerfjord
Dag 8 -
Dag 9 -
Dag 10 -
Dag 11 -
Dag 12 - Oslo naar Frederikshvn
Dag 13 - aankomst Frederikshvn
Ik weet helemaal niet of dit haalbaar is daarom graag jullie feedback.
Reserveren hoeft niet. Althans, voor hutten niet. Hotels durf ik je niet te zeggen. Hotels zijn volgens mij erg duur, dus wat dat betreft zou ik (persoonlijk) voor hutten kiezen.
Dag twee/drie ga je niet redden als je de Preikestolen wilt lopen. Is pittige wandeling dus daarna nog eind rijden werkt niet. Optie is eventueel vroeg aankomen in Noorwegen, dan meteen doorrijden naar de Preikestolen en dan op dag twee die route lopen.
Leuke (maar dure) overtocht voor de terugweg is Olso - Kiel, is echte aanrader. Dag 8/11 ga ik nog even over denken.
Bedankt Theiz!!
We zullen extra dag pakken bij Peikestolen.
Van Oslo naar Fredrikshvn is minder mooi dan naar Kiel? Scheelt inderdaad 150 euro.
En is Trolltunga mooi?
Oslo - Kiel is een soort van cruise ervaring. Is echt een luxe ferrie met alles er op en er aan. Scheelt je 500 km rijden dus op zich is die 150 niet eens heel veel. Qua uitzicht zijn ze beide mooi omdat je bij beide Oslofjord doet. Gaat dus vooral om de ervaring op het schip zelf.
Bedankt Theiz! Weet je nog een leuke plek(ken) tussen Geirangerfjord en Oslo?
En wat vind je eigenlijk van de route?
Dag 1 - Hirtshals naar Kristiansand
Dag 2 - Naar Preikestolen, Stavanger. 3 uur rijden 230 km
Dag 3 – Preikestolen
Dag 4 – Naar Bergen, 4 uur rijden, 180 km
Dag 5 - Bergen
Dag 6 - Naar Flam railway
Dag 7 – Naar Geirangerfjord
Dag 8 - Geirangerfjord
Dag 9 -
Dag 10 -
Dag 11 -
Dag 12 - Oslo naar Frederikshvn/Kiel
Dag 13 - aankomst Frederikshvn/Kiel
Bedankt voor je hulp Theiz! Volgens mij zitten we nu heeeel vol gepland:D. Ik ga lekker verder puzzelen en informatie verzamelen. Kom voor ons vertrek vast nog wel bij je terug met vragen;).
Groet Sarita
Voordeel van te vol gepland zitten is dat je ter plekke kunt bekijken wat je wel en niet wilt doen. Bij slecht weer een lange wandeling overslaan is niet erg als je weet dat er nog 1 of 2 leuke opties verderop zijn.