Internetaansluiting

Ik heb een vraag wat betreft internet op Bali, ik heb goede vrienden op Bali die daar al 20 jaar werken en wonen, nu gaan wij weer begin februari voor 2 maanden en nu zou ik eens willen weten wat het kost per maand om daar bij die vrienden internet te installeren zodat we weer thuis zijn kunnen Skypen, ze wonen in de buurt van Nusa Dua.
Al vast bedankt voor uw reacties

Groeten Henk.

Een databundel op een smartphone heb je voor minder dan 10 euro per maand. En best snel!

Nu heb je voor Skype Wifi nodig, maar misschien zijn er andere programma’s?

Momenteel een promotie van Telkom voor nieuwe ADSL aansluitingen (op een reeds aanwezige telefoonlijn):

Geen aansluitkosten, gratis router en Wi-Fi modem erbij geleverd, onbeperkt data-gebruik (zowel up- als download). Kosten Rp. 245,000,- per maand.

Anders, een USB modem kopen van IndoSat (produkt naam “Broom”) en in de PC of laptop steken. Verbindingssnelheid tot 7,2 Mb/s maar met een maandlimiet van 3 Gb. Daarna, snelheid tot 512 Kb/s. Voordeel: altijd en in principe overal in Indonesie verbinding. Kosten: Eenmalig / 1e keer Rp. 300,000,- inclusief de modem-stick en daarna Rp. 149,000,- in de maand.

Hartelijk dank Jenny, maar wat MP2036 zegt dat is wat ik bedoel, voor onze vrienden een hoop geld maar ik ga in februari kijken wat ik er mee kan doen, hartelijk dank voor de duidelijke taal.

Groeten Henk.