Internet gebruik

Ik denk erover om zo’n handig MIFI apparaatje te kopen. Daar dan een lokale simkaart in te doen met MB tegoed. Wie heeft hier ervaring mee?

En welke simkaart (provider) hebben jullie goede ervaringen mee?
Ik lees namelijk goede berichten over de Simpati simkaart van Telkomsel.

Simpati werkt over het algemeen prima (net als de andere opties van Telkomsel), maar op Bali hebben ook de andere providers waaronder XL en Indosat een goed 4G-netwerk. Alleen als je naar meer afgelegen eilanden/gebieden gaat is Telkomsel soms de enige optie, maar op Bali werkt in mijn ervaring alles wel.

Zorg als je de simkaart koopt dat ze 'm meteen voor je activeren (dat moet in een telefoon en gaat in t Indonesisch). Op het vliegveld heb je kans dat je veel meer betaalt dan de eigenlijke prijs. Simpati is als het goed is nu 50.000 rupiah incl. 50.000 rupiah beltegoed. Er zijn al internetpakketten voor ongeveer 100.000 rupiah per 10GB 4G (al zijn er soms wel regels dat je quotum alleen binnen de provincie geldig is, voor nationaal internet bepaal je dan meer).

Ah, top! Bedankt voor je reactie. Dat zal ik straks gaan doen. (nou ja, in juli dan)
En anderen die dit lezen worden wellicht nu geïnspireerd… (want MIFI? huh? wat is dat dan…? :))