Kan iemand mij vertellen wat de voordeligste manier van internetten is (laptop) op Bali?
Naar een hotel gaan waar ze WIFI hebben in de prijs. Soms zijn er wel restauranten die het aanbieden als je een drankje afneemt. Anders naar een internetcafe daar betaal je per uur en mag je eigen laptop aansluiten.
gr van Moira
Ja, ik heb gehoord dat internetcafe’s niet duur zijn, maar omdat het hier gaat om iemand die daar 2 jaar woont denk ik eerder aan een Indonesische provider. Mijn dochter heeft al wel een “dongel” gekocht om thuis te kunnen internetten, maar dit is een duur grapje (2 uur internetten voor € 6,00).
misschien heb je hier iets aan?
gr van Moira
Zeer de moeite waard, hartelijk dank.
graag gedaan ik vond het op het internet.
gr van Moira
Hoi Suurt,
Hoorde van me iemand dat ze internet kon krijgen via haar mobiel op haar laptop.
voor geloof ik 150.000 rp per maand…
Als je mee wilt weten mail me maar goed. dan vraag ik het na.
Mobiel internetten op de laptop kan, alleen niet met elke laptop. Ik heb vorige maand gebruik gemaakt van het abonnement van een vriend van me, maar dat was trager dan traag! Dan kun je beter 5,000 - 8,000 rp betalen in een internetcafe.
Andere optie is met je laptop neer te ploffen bij een bar/restaurant met gratis WiFi mits je wat eet en drinkt. Die connectie is over het algemeen een stuk beter, al zijn de plekken waar het kan nog niet zo veel voorhanden. (Wel in bv Kuta.)
Ben zelf in november op Bali geweest. Het viel mij op dat je in sommige plaatsen al van die leuke cafe’s en restaurants hebt die gratis WIFI aanbieden, zoals bijvoorbeeld bij Dragonfly in Ubud. En op de rest van het eiland heb ik altijd wel ergens goedkoop (maar niet altijd al te snel internet) gevonden. Gewoon even rondvragen. Het verandert nog weleens.
Vergis je niet, je moet een hoop geduld hebben, want zo snel als in Nederland is het niet! En… als je in een internetcafe zit, kan het zijn dat de stroom nog wel eens uitvalt!
Prijzen tussen 5000 en 10000 rupiah per uur als je je eigen laptop meeneemt, tot 20000 als je hun PC gebruikt en verder niks drinkt. Ik zit in Sanur op het moment bij Ronald’s internet café. Connectie is inderdaad niet supersnel en ook niet 100% stabiel maar wat wil je voor dat beetje geld…
Kaartje van IM2 Broom aanschaffen. Ben je volledig onafhankelijk. Wifi/hotspots worden massaal bezocht door de (verwende) Indonesische jeugd met hun laptoppie die de hele avond met één drankje de snelheid verschrikkelijk traag houden.
Ouwebekende heb je misschien ook een link naar de website van IM2 Broome? Ik ben al ff aan het zoeken, maar weet nog niet waar ik nou precies moet zijn.
Wellicht een handige tip namelijk!
Ik heb toch al net wat gevonden, maar helaas dat covered geen Noord Bali!
IM2 is van Indosat.
Je hebt bijna overal internetcafe’s voor 400 Rph per minuut internetten.
Maar ga je op vakantie daar of om te internetten hihihi :slapen:
Indesco
Als ik op vakantie ben, vind ik het toch wel fijn om ff met het thuisfront te skypen in plaats van te bellen of te sms’en.
En… tegenwoordig met een iphone is het altijd handig als je bereik hebt! Leuk ff een foto versturen kan dan ook! Altijd leuk om mensen zien te maken! :zon02:
Oke, zit ook wel weer wat in hahahha. Indesco