Internet op Bali 2014

Beste Baligangers (kenners),

Wij gaan al een aantal jaren in de winter naar Bali voor 2 maanden voorheen, maar vanaf deze winter voor 4 maanden, we huren daar een appartement in Sanur en heb daar ook wifi, op onze Samsung tablet (3G) had ik dan internet van Indosat, daar konden we redelijk mee uit de voeten op Bali, nu heb ik een Samsung Galaxy S4 (4G) gekocht, maar daar kan ik eigenlijk niet veel van vinden op Bali wat betreft 4G, mijn vraag is weten hier mensen iets meer van, b.v wat ik het beste kan laten installeren zodat ik goed tot zeer goed internet overal op Bali heb, van dat hebben we te weinig verstand en laten we graag aan de deskundigen over.

Bijvoorbaat hartelijk dank.
Groeten Henk.

Hoi Henk,

Je moet even goed uitzoeken of je je tablet gebruikt via wifi of via een mobiele (3g/4g) verbinding. Via wifi werkt het normaal gesproken overal, als je maar een wifi verbinding hebt. De mobiele verbinding is afhankelijk van je bereik en instellingen.

Balletje,

Er zit altijd een simkaart voor internet in voor 3g verbinding waar geen wifi is, dus als we met de auto onderweg zijn b.v. en waar je wifi hebt zoals ons appartement en cafés en restaurants schakelt hij automatische over op wifi.
Het gaat mij er om of je al een 4G netwerk hebt en als dat er is ook een provider voor een goede installatie op mijn galaxy s4.

Groeten Henk

op een ander forum heeft u al uitgebreid een competent antwoord gekregen op deze vraag.
Als iemand van deze zaken op de hoogte is en verstand daarvan heeft is het wel Amed East Bali

Kun je een linkje toevoegen of het bericht (deels) kopieren? Er zijn vast meer mensen die met de zelfde vraag zitten.