Bali trip Nov.08 - Dec.08 - Alle informatie welkom

:wereld:Bali…

Vakantie Bali 27 Nov tot 18 Dec 2008.

Heb een paar berichten gelezen. Veel goede informatie. Ik woon in California, and vlieg vanuit LA.

Ik heb een keus om over te stappen in Tapei of Hongkong? Enige tips? Of maakt het niet uit.

Hotel Mandara was mij aanbevolen. Iemand die bekent is met dit hotel?

Best vervoer om rond te rijden? Scooter, taxi, prive car met chauffeur?
Best en vertrouwbaar tour guide of organisation?

Hoe is de Internet connection/ WiFi? Mobile phone connectie?

Alle informatie is van harte welkom. Alvast bij voorbaat bedankt.

Ieder die informatie will hebben van California, email me.

Peggy

Het hotel waarover je spreekt ken ik niet, wat dat betreft kan ik je geen tips geven.

Je mobiele telefoon (althans een Nederlandse telefoon) zal het (bijna) overal op Bali doen. Wanneer je langere tijd op Bali blijft, is het wellicht echter voordeliger om een locale SIM aan te schaffen. Deze kost een paar euro (vanaf 35,000 rp) en daarmee kun je goedkoop bellen en met name SMSen. SIMpati (Telkomsel) heeft een goede dekking.

Internet is over het algemeen TRAAG. Het beste internet is in de omgeving van Kuta te vinden.

Voor vervoer neem ik zelf meestal een Ojek (motortaxi) is soms een auto met chauffeur. Een virend van me heeft een tourist office, dus meestal boek ik via hem. www.balihappytour.com

Succes!

Hallo Jenny, harstikke bedankt voor de waardevolle info.

Peggy

Tips over bezienswaardigheden staan overigens op mijn site, ik heb ff geen tijd alles over te typen :slight_smile:

(Maar aangezien ik een paar maanden op Bali gewoond heb, ken ik het eiland best redelijk.)

De meest betrouwbare en aardigste chauffeur van Bali: MADE!!
Hij rijdt mij al jaren (ik kom daar vaak voor zaken) en hij brengt je precies waar je heen wilt, hij is geduldig, zeer betrouwbaar, hij laat je het ware Bali zien als je daarom vraagt, dus niet de geijkte paden…en hij is altijd op tijd!!!
Ben of mail hem:
Email: dewikarisdayahoo.com , hij geeft niet meteen antwoord, aangezien hij niet iedere dag zijn email checkt (moet hij in een cafe doen)
Telefoon: 0062-81-80-568 3309 (hij spreekt vrij goed engels, maar misschien is mailen beter!).
Maak veel gebruik van hem, hij kan het geld zeer goed gebruiken!! Gun hem dit!!
Groetjes Heleen

Hallo Peggy,

misschien een tip voor je. Kijk eens op de site van www.ubudtaxi.com de tarieven , o.a. ook van trips over het eiland staan er op vermeld. De moeite waard denk ik.

Groeten, Ine47

Dag Peggy mocht je veel informatie over Bali willen vinden en verschillende hotels in allerlei prijsklasses willen vinden en transporten en dagtours en boattours en enz kijk dan in de website www.gotobali.nl of www.bungalow-villa.com
groeten emile