Is het mogelijk?
Een nagenoeg net zo’n stabiele internetverbinding als in Holland?
Die keren dat ik in Thailand was waren de internet cafees redelijk overbezet.
Dit kan alles te maken hebben met te weinig investeren.
Ik vraag me af of er voor de particulier wel mogelijkheden zijn zoals via wifi of adsl oid om een ongestoorde verbinding te kunnen hebben.
Dit voor werkzaamheden zoals bellen via Skype en remote werken.
Lijkt me toch ondanks dat er wellicht wel eens een powerfail is de ISP’s toch wel een redelijke verbinding kunnen aanbieden?
Ik heb het dus niet over werken in een internetcafe, maar gewoon een lijn huren.
Ja hoor, kan. Ik schat dat ik gemiddeld eens per 2 weken een storing heb van 1-2 uur, verder geen probleem. Je moet dan wel een lijn tot je beschikking hebben.
Ben al een paar keer naar cha-am geweest, mijn favoriet, rustige badplaats.
Net boven hua hin.
Als het ooit werk gerelateerd wordt en internet op zo’n locatie niet stabiel genoeg is moet ik maar uitwijken.
Zou alleen niks anders kunnen verzinnen als een Bangkok.
Wie wil daar nou voor langere tijd zitten?
In al die badplaatsen hebben ze wifi (gratis geloof ik) maar dat is waarschijnlijk allemaal spul wat geregeld plat ligt.
Ik wil best betalen en moet dan ook wel betrouwbaar zijn.
1 a 2 uur per 2 weken, ja het kan slecht uitkomen maar ik zou best flexibel kunnen zijn…
Helaas best kans dat ik een klant moet bellen.
Ach, twee uur wachten valt best mee.
Maar waar ligt zoiets nou aan, power fail of is internet gewoon flut??
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Wat zijn de snelheden en hoe stabiel is de lijn die binnenkomt op de modem? Misschien iemand een link naar de downtime policy die men daar hanteert? Ik zou dan eventueel in thailand voor een tijd kunnen gaan wonen en tegelijkertijd werken voor een nederlands bedrijf(IT/BI werkzaamheden op afstand).
Ik kwam er vandaag achter dat dat een probleem kan worden.
Bepaalde instanties (ziekte ellende ed) willen dat niet.
Ik hoorde van iemand die net over de grens in duitsland zit dat ze een belasting probleem kan krijgen omdat je ‘werkplek’ in een ander land is.
Dat wordt dus weer uitzoeken…, of de boel top-geheim doen, maar ja als je je ‘teen’ eens flink stoot dan hang je wellicht.
?
Heel wellicht is dan het zgn ‘mag niet werken’ in thailand dan toch ter sprake.
Ik ging ervanuit dat ze bedoelden dat ik voor een thais bedrijf zou werken.
Da’s niet de bedoeling maar nu lijkt het op afstand werken dus ook een probleem te worden.
Hoe doe je dat dan met het visum? Een 60 dagen visum en dan steeds een visa run?
Ziektekostenverzekering kan moeilijk doen als je langer dan een maand weg blijft. Maar er is vast wel 1 te vinden die een soort werelddekking biedt.
Internet contracten lopen meestal per jaar, het handigst is een appartement te huren met internet, (geen hotel wifi). Als backup een edgemodem 480kbit/s met dtac kaart en een mobiel om te bellen.
Zit je aan europese werktijden vast? Dan heb je daar een werkdag van 3 smiddags tot 11 s’avonds.
Zolang je een adres in Nederland aanhoudt en belasting betaalt is er niks aan de hand. Er is geen wet die je verbiedt lang vakantie te nemen of te werken tijdens je vakantie Het wordt een ander verhaal als je geen belasting meer in nederland wilt betalen.
Ok, maar wat kan er nu fout gaan achter een PC? En als er wat gebeurt, wie zegt dat het werk gerelateerd is? Het is me trouwens al aangeboden en zit hier sterk over na te denken om het gewoon te doen, aangezien ik nu heel makkelijk de nachtdiensten in NL kan overnemen:wereld:Daarnaast is “mijn werkplek” nog steeds in NL, want daar log ik op in, dus veranderd er verder niks. Ik denk dat mensen uit de IT branch hier makkelijk van af komen. Ik ken daarnaast ook een aantal programmeurs die al in meerdere landen hebben gewoond(waaronder thailand) zonder enig probleem.
Maar ik sta open voor suggesties en adviezen of ik me hier goed of niet goed aan doe. Tot nu toe heb ik alleen maar voordelen weten te overwegen.:zon02: