Interesse om deze zomer vrijwilligerswerk te doen in Nepal? SIW Internationale vrijwilligersprojecten is een non-profit stichting (voor en door vrijwilligers) die dit jaar in samenwerking met onze lokale zusterorganisatie 49 vrijwilligersprojecten aanbiedt in Nepal. Een bijzondere gelegenheid om Nepal op een bijzondere manier te leren kennen. Kijk op www.siw.nl voor meer informatie
Hallo Frank,
ik wil in maart 2010 naar Nepal voor een maand. Een gedeelte hiervan wil ik besteden aan vrijwilligerswerk. Kun je mij hier meer over vertellen wat mogelijk is? Ik hoor het graag van je.
Met vriendelijke groet,
Anko
Hoi (toekomstige) ‘reizigers’
Eind September reis ik naar Nepal, ten eerste om van de natuur en de bergen te genieten maar ook om de cultuur beter te leren kennen. Daarnaast ben ik geïnteresseerd om dit te combineren met vrijwilligerswerk… Gezien mijn reisdoel op dit moment nog erg open is en van plan ben om meerdere maanden te reizen(waarin ik ook hoogstwaarschijnlijk afzak naar India) zijn er dus mogelijkheden om tijdens mijn reis een vrijwilligersproject aan te doen.
Ik heb even gekeken naar vrijwilligersprojecten in Nepal,
maar ‘schrik’ een beetje van de kosten…
een voorbeeld:
"
Nepal 05/10/09 - 20/10/09
The workcamp is situated in Martyrs Memorial Park situated on the top of a small hill near Hetauda City of Makwanpur district about 120 KM from Kathmandu. We are organizing international workcamps there to help in construction and designing the park since 2000. The work will consist of building a multi-purpose building. Now this building construction work is in final stage. . It will be a house build by volunteers. We are also developing an attractive garden around the building. Besides it volunteer help in day to day work in the park i.e. gardening, cleaning of picnic spots, feeding to animals in mini zoo, selling entrance tickets etc.
New International Friendship Club Nepal (NIFCN)
Projectcode: NIFC-31
Type project: K/N
Speciaal project: Normaal
Aantal vrijwilligers: 15
Leeftijd: 18 - 99
Kosten studenten/scholieren: 170.00
Kosten niet studerenden: 220.00
Lokale kosten (kampgeld): 165.00 EUR
dus als niet studerende betaal je voor 2 weken 170,- + 165,- (lokale kosten)= 345,- euro voor 2 weken vrijwilligerswerk?
Er zal vast en zeker geld nodig zijn voor het financieren van projecten, huisvesting voor de vrijwilligers etc. Ik sta open voor vrijwilligerswerk, maar iemand die weet of er andere projecten bestaan die een iets schappelijkere ‘prijs’ bieden?
Daarnaast als ‘amateur’ fotograaf lijkt mij het ook interessant of er de mogelijkheid bestaat om van verschillende projecten daar een ‘reportage’ te maken t.b.v. de vrijwilligersorganisatie, iemand toevallig bekend met bepaalde organisaties en/of ervaring hiermee? ik kan natuurlijk ‘SIW’, ‘Crossboarders’, Stichting Veldwerk aanschrijven, maar misschien zijn er nog andere ingangen…(insiders toevallig?)
tot zover ‘mijn oproep’
groet, Bram
Hoi ben ik nog even
Zag zojuist elders hier dat er een soortgelijke vraag gesteld was, vandaar dat ik het hierbij (ook voor toekomstige andere lezers)toevoeg:
Vrijwilligerswerk Nepal
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=47768
Vooral deze organisatie lijkt mij erg bijzonder en betrokken trouwens:
www.hulpaannepal.nl
*Voordeel is dat de organisatie oprecht is doordat zij uit mensen bestaat die daadwerkelijk zèlf als vrijwilliger in Nepal werkzaam (zijn geweest). Het is dus absoluut geen commerciëel gedoe. Dit betekend ook dat je geen ‘deelnemerskosten’ of extra fee moet bestalen zoals bij vele instellingen het geval is.
Nadeel is misschien dat je vanwege de kleinschaligheid veel zelf moet doen en er in Nepal redelijk alleen voor staat. De stichting legt contact met een van hun scholen in Nepal en zorgt dat je onderdak krijgt (bijv. bij familie van het schoolhoofd) in ruil voor je lessen. Met problemen zullen ze je uiteraard zo goed mogelijk proberen te helpen, maar er is geen bureau of vestiging aldaar waar je heen kan.
Kijk eens op hun site www.hulpaannepal.nl*
gezien mijn vraag om als fotograaf aan de slag te gaan, lijkt mij toch beter dat ik dergelijke voorstellen toch direct aan de organisatie(s) zal communiceren (het loopt ook niet storm op het forum hier)…eventueel in combinatie met vrijwilligerswerk… mocht het er allemaal nog van komen…
groet, Bram