internationale en nationale vluchten in Nepal

Beste,

Wij vertrekken maart vanuit Parijs naar Nepal,Kathmandu.
Volgens onze vluchtgegevens zouden wij er omstreeks 6U30 in de morgen landen op 1 april (neen, geen aprilgrap)
Wij willen om wat tijd te besparen zo vlug mogelijk doorvliegen naar Pokhara.
Er is een vlucht rond 8U20 naar Pokhara met Yeti air.
Kunnen wij de visum regelen, bagage oppikken en naar de ingang van de nationale terminal raken in deze tijdspanne
of nemen we beter een vlucht in de namiddag (dan verliezen we op zich wel een mooi daggedeelte…)
Iemand ervaring met het aansluiten van deze vluchten?
Als men een latere vlucht boekt, kan men dan eventueel eerder mee met dezelfde maatschappij? Is men daar flexibel in?
Als men die vlucht niet haalt, is het ticket dan verlopen of wordt men dan op een latere vlucht gezet?
Kwestie van inschattingsvermogen van de risico’s…

Alvast hartelijk dank voor alle tips en antwoorden!
Veronique >>>

Kijk eens naar Buddha air, die hebben meer ochtendvluchten.

Sent from my T08 using Wereldwijzer mobile app

Iets te snel. Laatste keer dat ik met Buddha naar pokhara vloog zat ik vast in een demonstratie, kwam ik 3 minuten voor de vertrektijd aan en haalde ik het toch nog.

Sent from my T08 using Wereldwijzer mobile app

Dank Erik,

We hebben net een vlucht om u bij Buddha air geboekt!
Deze halen we waarschijnlijk zonder probleem… Hoop ik toch!
Kunnen we het visum zo gewoon op de luchthaven regelen?
Dank!
Veronique

Visum kan op de luchthaven door paspoort te scannen of alvast 14 dagen voor aankomst (niet vroeger) online je gegevens in te vullen. Je krijgt dan een nummer, daarmee ga je eerst betalen en dan naar de rij waar je het visum in je paspoort krijgt. Vergeet niet je debarkationform ook even in te vullen anders moet je weer terug naar af.
http://online.nepalimmigration.gov.np/tourist-visa
Succes met invullen…na een paar pogingen heb je het wel door :wink:
Veel plezier in Pokhara!