Intermediate of compact? (Autohuur)

Nog een vraag over autohuur Zuid-Afrika:
Wij nemen mijn moeder (77) mee op reis door o.a. Kruger. Nou is de vraag: als we een SUV huren, is het dan handiger een intermediate SUV Nissan Qasquai oid) te huren of een compact (Hyundai IX-35 oid)? De prijzen van autohuur zijn ongelofelijk divers! Varieert voor 9 dgn J’burg v.v. van 532 tot 646 eur (Sunnycars). Door de enorme prijsverschillen weet ik het ff niet meer…(heeft iets te maken met bomen en bos ofzo :wink:)!
Ik hoor graag! Groet,
P

Goede vraag :slight_smile: ik lees graag (weer) mee

Verschillend naar je eigen voorkeur denk ik toch?

• Hoeveel spullen neem je mee?
  • Hoeveel hecht je aan (extra) ruimte?
  • Hoe ruim wil je zitten?

Er zijn nog wel meer vragen die je zelf kunt stellen, maar veel heeft te maken met de ruimte die je wilt hebben. En of je zandwegen wilt kunnen rijden uiteraard, maar met de meeste auto’s kan dit wel. Ik heb allerlei auto’s zien rijden op zandwegen, variërend van landrovers tot aan een mini.

Wil je daarnaast echt een SUV of is een gewone auto ook voldoende? Een Toyota Avanza voor drie personen(?) is wellicht veel te groot, maar wel goedkoper en ligt op zich hoog genoeg van de grond. Ook voor zandwegen! :slight_smile:
Een andere auto kan ook nog prima, waardoor je wellicht weer wat goedkoper uit bent.

Zelf zou ik denk ik voor een kleinere SUV gaan als dit gaat qua ruimte of voor een toyota avanza. Vooral vanwege de prijs dan denk ik. Een grotere SUV is dan wel weer lekker vanwege het gemak :wink:
Lastige keuze, maar voor mij persoonlijk zou de prijs doorslag geven en ik zou een toyota avanza kiezen.

Hallo

Inderdaad voor drie personen en wellicht drie koffers is een wat ruimere
en hogere auto erg fijn, en ook wat extra beenruimte is natuurlijk erg fijn,
maar daar betaal je dan ook voor!

Een SUV heeft het natuurlijk allemaal, een 4x4 heb je echt niet nodig, ook niet
om in de parken onverhard te rijden!

Veel planplezier

Type auto is ook veelal persoonlijke keuze en over grondspeling is al genoeg gezegd. Kijk qua autoverhuurder in elk geval ook even naar www.sunnycars.nl omdat zij een zeer uitgebreide dekking geven en altijd onbeperkt aantal kilometers. Dus geen vervelende verrassingen achteraf. En inderdaad is het lastig - maar zeker wel belangrijk - om appels niet met peren te vergelijken. Sunny Cars werkt altijd samen met gerenommeerde autoverhuurders.
En wel vooraf huren hoor! Niet hier op de luchthaven alsnog iets proberen te regelen. Dat werkt nooit (is mijn eigen ervaring).

Groetjes en veel plezier met alle voorpret. Wordt vast een hele mooie vakantie!

Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience