Interessante plekjes ten zuiden van Lissabon

Hoi,

We willen dit jaar onze meivakantie doorbrengen in de Algarve (eerste keer Portugal). De laatste dagen voordat we terugvliegen willen we nog wat nagenieten in de buurt van Lissabon. Omdat we met een huurauto rijden, ga ik er van uit dat we sowieso een parkeerprobleem hebben in het centrum van Lissabon. Daarom willen we ook geen hotel in het centrum boeken, maar meer in een voorstad of iets verder weg van Lissabon (max. half uur rijdafstand). Welke hotels/plaatsen zijn aan te raden in de buurt? We kunnen natuurlijk doorrijden en overnachten in Sintra. Maar hoe zit het b.v. met plaatsen als Almada, Sesimbra, Setubal, Quinta do Conde?

Andere vraag: eventueel als het de moeite waard is kunnen we ook nog een nacht doorbrengen in een plaatsje tussen de Algarve en Lissabon (zonder al te veel om te rijden, Evora is te ver omrijden b.v.). Heeft iemand tips en ervaringen op dit gebied?

En als laatste vraag: wat zijn de absolute do’s en don’ts qua uitstapjes in de Algarve? We zijn met 2 volwassenen en 2 oudere kinderen (12 en 14).

Bedankt voor de reactie,
Harald

Hoi Harald, de plekken Almada en Setubal zijn druk, met mensen en verkeer. Als je op vakantie bent lijkt mij dit niet erg gezellig om daar te gaan slapen. Het landschap is vlak en omdat het zo dicht bij Lissabon is kom je ook industrie tegen. Qua schoonheid zal ik het niet aanraden. Sesimbra kan wél, daar is rust, ruimte en natuurschoon.
Als je echter onder Lissabon wat verder door zou rijden kun je bij ons overnachten. Wij wonen vlak bij het badplaatsje Melides, middenin de natuur.

Dat ligt op je route naar beneden, omrijden is het helemaal niet en wij hebben een houten chalet, geschikt voor vier personen.
Het ligt ook een beetje aan het tijdstip wanneer jullie reizen.

De Algarve is veel drukker, meer toeristisch en heeft een hele mooie kusten. Wat ik zelf erg leuk vind is het plaatsje Alte.
Maar ook b.v. het middeleeuwse Silves is leuk om te bezoeken. Verder is dit heel erg afhankelijk van wat jullie leuk vinden!
Fijne reis!

Groetjes,

Wil

1 like

Hoi Harald,
Wat dacht je van Cascais of Estoril?Dat ligt naast Lissabon en ben je met een half uur treinen.Ook Sintra is vandaar zeker te doen(en een echte aanrader!!)
Groetjes Mikkie

1 like

En Evora is echt de moeite van een omweg meer dan waard! Vanuit E ben je op een kleine twee uurtjes in Lissabon. Melides, waar Jules en Wil wonen, is zeker ook een gezellige tussenstop, met het schattigste dorpspleintje ooit!