Ik zoek een speciaal Turkse naam voor me eigen.
Heb al op vele sites rond gesurft maar nog net die speciale naam niet gevonden…
Ik heb een Turkse naam nodig voor “later” op mijn Turkse paspoort.
Ja inderdaad, me toekomstige man had me dit verteld. Als ik met hem trouw voor Turkse ambassade krijg ik Turkse paspoort maar moet wel een Turkse naam zijn.
Ik had al rond gehoord of dit wel klopte en het blijkt zo te zijn.
Nu nog een mooie speciale naam zoeken, en dat is niet gemakkelijk hihih
Heb al veel verschillende sites bezocht maar net nog niet die ene speciale gevonden. Ondertussen zit ik nog steeds te googlen maar ook nieuwsgierig welke namen jullie mooi vinden.
Hoi,
Me toekomstige man had me verteld als ik Turkse paspoort wil dat ik ook een Turkse naam moet hebben.
Mijn Belgische naam zou er dus niet mogen opstaan. Vond ik ook wel raar, maar heb al rond gevraagd en het zou moeten kloppen.
Groetjes
pas na 3 jaar getrouwd zijn mag je die kopen is mij verteld`(door een nederlandse vrouw die met een turkse man getrouwd is, en gewoon haar eigen naam heeft), of na 5 jaar kun je die krijgen.
Geloof me, ik weet zeker dat je je eigen naam mag houden :). Overigens kun je inderdaad echt niet ‘zomaar’ een Turks paspoort aanvragen. Ik weet niet precies hoe de regelgeving is, maar in ieder geval moet je 3 jaar getrouwd zijn met je partner en je moet ook een taaltest doen voor de Turkse overheid (ambassade als je niet in Turkije woont).
Je kan niet op de Turkse ambassade trouwen. Je kunt voor de Turkse wet trouwen (in Turkije), maar dan nog krijg je niet automatisch een Turks paspoort, de regel 3 jaar getrouwd zijn en taaltest blijft van kracht.
Oh al een extra weetje die taal test wist ik niet… Nee ik trouw gewoon in Belgie trouwen… Mijn turkse partner is hier geboren en getogen… Dus het gaat niet om een iemand die in Turkije woont…
Maar goed, dan trouw je neem ik aan voor de Belgische wet. Of je kunt trouwen voor de Turkse wet op de Turkse ambassade weet ik niet maar het is niet nodig - als je je huwelijk na voltrekking inschrijft op de Turkse ambassade ben je ook getrouwd voor de Turkse wet.