insiders hulp voor gevraagd voor parken boeken

hallo

wij zijn een echtpaar van 57 jaar oud.

wij gaan dit najaar vanaf 23 october tot 13 november op vakantie naar Z Africa.
De planning staat nog in de kinderschoenen .
Maar aangezien wij in sommige nationale parken willen overnachten moeten wij voortmaken.
Wat wij tot nu toe in gedachten hebben is een dag Johannesburg
2 dagen Graskop of Sabie voor panoramaroute en omgeving.
Daarna 4 dagen Kruger Satara en Lower Sabie , de accomodaties aldaar nog te boeken via Sanparcs.
2 Dagen Swaziland ,overnachting nat. park via welke betrouwbare site te boeken ?
2 dagen Tembe Elephant park. Hebben die ook een site om te boeken ?

4 dagen St Lucia , incl. bezoek omgeving .Tips gevraagd ?
Daarna Drakensbergen, veel wandelen
tot slot Golden Gate national park voordat wij teruggaan naar Johannesburg

De nationale parken boeken via sanparks is allemaal wel duidelijk.

Zijn er ook parken die gerund worden door communities?
Hebben jullie tips over dit soort parken ?
En hebben die communities een eigen site en hebben jullie voorbeelden van zulke parken die in onze route passen?

alvast bedankt vor jullie hulp

gr

karel en Marjolein

is hier niemand op het forum die belangeloos advies kan geven?

Ik zou je graag belangeloos hulp geven maar kan je niets anders geven dan ook andere fora te raadplegen. Sommige vragen worden helaas niet dagelijks door anderen ervaren. Wereldwijzer is zeer waardevol maar de gebruikers hebben helaas niet overal antwoorden op. Combineer fora en maak er voor jezelf een leuke speurtocht van naar een mooie vakantie.

Oja, Hou er rekening mee dat er in iSimangaliso via St. Lucia maar maximaal 120 auto’s per dag naar binnen mogen. En lunchen bij de Skibootclub is goed en mooi uitzicht op de Nijlpaarden. Doe zeker ook een boottocht op het eind van de middag.

Veel succes met voorbereiden.

Maak je niet druk over die 1200 auto’s per dag dat er binnen mogen, heb je alleeen lastvan in de ZA schoolvak,naties, anders niet.

en nee er zijn geen parken die door communitaristische worden gerund. Daar moet ke veel geld voor hebben en beheer os niet zo een voddig ook, je moet daarvoor weldegelijk kennis voor hebben. Er zijn wel mooie private parken in ZA

Hallo Karel en Marjolein,

De Nationale Parken van Swaziland zijn eenvoudig zelf te boeken via:

http://www.biggameparks.org/

Dit is de officiele site van de organisatie dus dit zou geen problemen moeten opleveren. Voor het boeken Tembe moet je een boekingsformulier invullen op hun site, http://www.tembe.co.za/booking.php Normaal gesproken reageren ze altijd zeer vlot. Andere parken in KwaZulu Natal zoals Hluhluwe, Imfolozi en de accomodaties in de Drakensbergen die onder KZN Wildlife vallen zijn ook eenvoudig online te boeken via hun site http://www.kznwildlife.com/

Succes met de planning, jullie hebben een mooie route voor de boeg! Let wel op dat de afstand tussen St. Lucia en de Drakensbergen, is een lange rit…

Groetjes,

Michel

hartelijk dank voor jullie reacties

Dag Karel en Marjolein,

Wordt een geweldige reis! Waar je ook heel goed terecht kunt voor het inwinnen van informatie en advies is via TravelMoodz.com. Dit is een platform waar je rechtstreeks in contact komt met lokale reisexperts. Zij gratis en vrijblijvend advies en kunnen eventueel het e.e.a voor je reservering en zelf de reis of een onderdeel daarvan begeleiden.

Veel plezier met het plannen en alvast een goede reis!

goede tip dank je we gaan het van het weekend uitwerken
voor ons toch geen carnaval:dag:

Een mooie route hebben jullie uitgestippeld!
Voor grensovergang Swaziland heb je een ‘letter of authorization’ nodig van het autoverhuurbedrijf,
is gewoon een brief waarin staat dat je met de auto de grens over mag.
Voor Tembe is een 4x4 wel nodig.
Tips voor St. Lucia ; zeker Isimangaliso bezoeken en naar Cape Vidal
boottocht op het meer met hippo’s en krokodillen, alhoewel wij niet veel krokodillen gezien hebben
(blijkbaar door het hete weer)
er zijn 2 kantoortjes van Advantage in St Lucia die verschillende excursies aanbieden.

dank voor je tips Astrix altijd handig

Tembe hebben we inmiddels toch maar geskipt om langer in swaziland en drakensbergen te blijven
tot nu toe ziet onze planning er zo uit
1 nacht johannesburg
2 nachten sabie en omgeving
1 x phalaborwa
3 nachten kruger park met overnachting in olifants, satara en lower sabie
3 nachten swaziland 1x in Hlane en2 nachten vlakbij malolotja park om te wandelen
2 nachten hluhluwe misschien een overnachting in het park en een nabij het park
2 nachten st lucia … is dit genoeg?
1 nacht dolphin coast
daarna 5 a 6 nachten te verdelen in de drakensbergen en golden gate park
daar zijn we nog niet uit ? wie heeft tips voor 2 a 3 locaties waar we vanuit logement makkelijk kunnen wandelen
alvast bedankt

Als je dicht bij Hluhluwe wilt overnachten kan ik je deBushbabylodge aanraden
Is niet zo ver van de ingang van het park.
St. Lucia zou ik een dag langer nemen, hangt ervan af wat je daar allemaal wil doen
Als je van Hluhluwe naar St. Lucia gaat rijden kan je door het Isimangaliso WP rijden
via Nhlozi Gate er in rijden en via Dukuduku gate er terug uit (Western Shores)

1 like

Hoi toelie,

Als je 5 a 6 nachten in de Drakensbergen en Golden Gate wilt verblijven zou ik het bij 2 locaties houden. In jou geval zou ik dan 3 nachten Giants Castle Game Reserve in de Drakensbergen kiezen en 3 of 2 nachten in Golden Gate. Hier nog een extra locatie aan toevoegen zou ik zonde vinden omdat er zeker in Giants Castle enorm veel wandelmogelijkheden zijn. Ik zou het persoonlijk jammer vinden van de extra reistijd en in- en uitpakken van koffers als gevolg van een extra locatie. Golden Gate ben ik persoonlijk nog niet geweest maar ook daar valt genoeg te zien voor 2 a 3 nachten denk ik.

De rust van Giants Castle sprak ons enorm aan, ver weg van de bewoonde wereld en het biedt geweldige wandelmogelijkheden. Rijden van St. Lucia naar Giants Castle is kwa afstand ook goed te doen als je bijtijds vertrekt. Eind mei zitten we 3 nachten in Royal Natal in de Drakensbergen, eens kijken of dat net zo goed bevalt.

Succes verder!

Michel

bedankt voor jullie reactie en enthousiasme
ben benieuwd hoe het in het royal natal park bevalt Michel laat je wat horen nadien?
heb je gewandeld in giant castle zoja wat is een aanrader om te doen?

Astrix bedankt voor de overnachtingstip dat is een goeie en ook voor je advies om meteen op route naar st lucia
door het Isimangaliso WP te rijden ! daar kan ik wat mee
voor st lucia is 3 overnachtingen dus beter …word weer schuiven

Hoi toelie, ik zal bij terugkomst laten weten hoe Royal Natal is bevallen. In Giants Castle zijn de mogelijkheden voor wandelingen enorm, we waren er 3 nachten en op de dag van aankomst en de dag van vertrek hebben we een korte wandeling gedaan. Tijdens de 2 volle dagen hebben we de 1e dag zelf een lange wandeling van als ik het me goed herinner een uur of 7 in totaal. Kwa kilometers viel het wel mee maar het was veel klimmen en dalen en de uitzichten waren waanzinnig dus we hebben regelmatig pauzes genomen om hiervan te genieten. Routes staan wel aangegeven maar ik zou niet meer weten hoe onze route heette. Wat ik nog wel weet is dat als je met je rug naar de receptie staat en je gaat vervolgens linksaf, dan kom je bij de parkeerplaats voor daggasten, hier kan je de droge rivierbedding oversteken en dan begint de wandeling die wij gemaakt hebben. Je loopt dan een schitterende route tegen de klok in en komt via de andere kant het kamp weer binnen. Klinkt waarschijnlijk wat vaag nu maar als je er bent is het wel duidelijk denk ik. De andere wandeling die we op de 2e volle dag hebben gemaakt was wat korter en was onder begeleiding van een gids die ons de bekende rotsschilderingen liet zien.

Er zijn uiteraard ook kaartjes met routebeschrijvingen beschikbaar als ik me niet vergis.

Groetjes,

Michel

1 like

hallo michel
Michel dank je voor je info en dat je wilt laat weten hoe royal natal bevallen is.
ik weet alleen niet of ik met accomodaties boeken haast moet maken?
Wij zijn er namelijk half november dus misschien zijn gunstig gelegen accomodaties snel volgeboekt?
Waar zaten jullie in Giants Castle en is die plek goed bevallen? en tot slot wat heb je geboekt in Royal Natal
misschien toch maar beide locaties inplannen ?
ik sta open voor meer tips mbt drakensbergen

Hoi toelie, ik denk dat het voor november niet echt nodig is om haast te maken maar ik zou ook niet wachten tot september/oktober. Wij zaten in Giants Castle in de Honeymoon Suite, niet dat het onze huwelijksreis was maar ik had uitgevonden dat dit huisje het beste uitzicht had. Dat bleek te kloppen, geweldig! Maar hier is er dus maar 1 van. Als deze niet beschikbaar is moet je een chalet met mountain view zien te krijgen, ook top maar net niet zo mooi als de honeymoon suite… :wink:

In Royal Natal zitten we in een chalet in het zogenaamde Lower Camp, Upper Camp was niet meer beschikbaar. Je wilde ook nog naar Golden Gate toch? Voor 5 a 6 nachten zou ik het dan bij Giants Castle en Golden Gate laten. Accomodaties is de Drakensbergen zitten niet bepaald naast de snelweg dus het kost best veel tijd om van de ene naar de andere locatie te gaan, koffers inpakken en uitpakken etc.

Gr. Michel

1 like

hallo Michel
ja hier achter je laptop is het moeilijk om je voor te stellen hoe alles eruit ziet .
dat blijft bij elke reis een probleem …vandaar dat we vaak nog een keer teruggaan
en de mooiste plekken weer bezoeken maar dat is geen straf hoor :biggrin:
dank je nogmaals

Graag gedaan toelie, dan kan je de volgende reis toch gewoon Royal Natal meepakken. :wink: