inhoud rugzak voor vrouw

hoi,
wat moet ongeveer de inhoud van een rugzak zijn voor een vrouw? ik wil volgend jaar ongeveer 2,5 maanden weg, met tent en matje etc. hoeveel liter moet mijn rugzak dan ongeveer zijn?
groetjes lotte

Ik ben daar ook over aan het denken :slight_smile:
Ik dacht zelf te proberen niet meer als 15kg mee te nemen.
Hoe minder je meeneemt, hoe beter natuurlijk :slight_smile:

Als ik jou was, zou ik me gewoon bij een outdoor/kampeerwinkel (Beversport oid) laten informeren. 15 kg klinkt in mijn oren wel erg weinig, maar misschien kan het prima.

Voor vrouwen geld wel ongeveer de standaard 60 a 70 L (ligt aan hoe sterk je jezelf acht, als je nergens voor terug deinst is 70 genoeg, anders is 60 toch wel lekker), voor mannen 70 a 80 (dat reken ik altijd op scouting), zolang hij maar nooit helemaal vol zit, want als hij vol zit, sleep je teveel mee (wederom de vuistregel: er moet een dikke wintertrui nog bij passen). En (en houd er zelf ook van niet veel uit te geven), leg rustig wat centjes neer, want er is niks ergers op een trektocht dan een rugzak die scheurd of niet goed afgesteld kan worden. Laat altijd alles op je heuper rusten en gebruik je schouders bijna niet. Hang ook nooit dingen aan je rugzak als pannetjes of schoenen, maar maak ze altijd netjes goed vast zodat ze niet gaan slingeren (dat maakt het alleen maar zwaarder).