Onze zoon, 19 jaar, heeft zijn zinnen gezet om naar Uganda te gaan. Hij heeft zijn studie voor een jaar stilgelegd en wil het komend half jaar gaan werken en sparen om vervolgens een ticket te kopen. Allereerst backpacken en daarna vrijwilligerswerk zoeken in z’n uppie. Georganiseerd vrijwilligerswerk of reizen is nu (nog) niet bespreekbaar.
Dit lijkt ons (nog) niet zo’n goed idee omdat we te weinig weten over dit soort trips en alleen negatieve verhalen over Afrika ons ter oren komen.
Wij steunen het feit dat hij naar het buitenland, afrika of azie, gaat maar dan wel georganiseerd vrijwilligerswerk. Om deze reden ben ik op deze site gekomen. Ik heb wel wat gevonden over vrijwilligerswerk maar nog niet alle antwoorden op onze vragen zoals de veiligheid als je alleen reist, wat zijn goede betrouwbare organisaties, kan je zomaar gaan werken in zo’n land met of zonder visum, wat voor inentingen moet hij hebben etc. etc.
Wij gaan er vanuit dat onze zoon de meeste zaken zelf uitzoekt maar als bezorgde ouder wil ik eea ook zelf uitzoeken / opvragen om hem hulp te kunnen bieden waar nodig. Heeft iemand ervaring, tips, informatie of …?
Groeten
Joost