Vrijwilligerswerk en (eigen) kinderen meenemen

hallo,

Ik wil al heel lang graag vrijwilligerswerk gaan doen in afrika en 3 1/2 jaar geleden zou ik ook al vertrekken naar zuid-afrika om mijn droom waar te maken, maar vlak voor ik zou vertrekken kwam ik erachter dat ik zwanger was en heb dus op dat moment alles moeten afblazen.

Inmiddels heb ik 2 kids en k zou graag in de zomer van 2008 toch nog naar afrika willen reizen om vrijwilligerswerk te gaan doen, maar dan samen met mijn kids.
Ik vind het voor hun ook heel goed om te zien hoe goed wij het hier hebben en hoe andere mensen het niet zo getroffen hebben.
Om deze verschillen te zien, ik denk dat dat goed is voor hun ontwikkeling en aangezien hun vader ook in afrika woont lijkt het me ook belangrijk voor ze om te zien hoe hij leeft.
Bij hem kunnen we niet terecht omdat hij in angola woont en het word nog afgeraden om daar vrijwilligerswerk te doen of daar op vakantie te gaan

Nou wil k graag weten of iemand een organisatie kent via welke ik vrijwilligerswerk kan gaan doen en dat mijn kinderen dus meekunnen.
Volgend jaar zomer zijn ze bijna 4 en bijna 1 1/2 jaar oud.

ik hoop iets van iemand te horen die mij kan helpen.

Greetz jessica
([EMAIL=“loovertje@msn.com”]loovertje@msn.com)

Hoi Jessica,

Je kan het proberen bij Be More. Daar zijn verschillende projecten waar je misschien ook wel met je kinderen heen zou kunnen! Kijk maar eens op www.be-more.nl voor meer info. Ze hebben op 26 juli ook een informatiedag in Utrecht, waar je ook heen kan gaan voor meer info!

Groetjes,

Yvette

jeetje wat een toeval allemaal. Ik ben net naar soortgelijke informatie op zoek, heb een zoontje van 1,5, heb hiervoor een aantal prjecten in buitenland gedaan, en verlang daar best naar terug. Zie soms projecten voorbij komen waar mijn hele lijf van gaat kriebelen, maar hoe moet ik dat in hemelsnaam doen met kind?
Ook hier vader uit en nog steeds in Afrika, oeganda in mijn geval. Ik ben met mijn zoontje erheen geweest toen hij 6 maanden was, en deze winter gaan we weer.

Mocht je toevallig op projecten stuiten die goed te doen zijn met kinderen, dan mag je dat best laten weten!:teeth: