Informatie verzekeringen in Thailand

wie helpt mij aan informatie betreffende goede verzekeringen voor in thailand?

vanaf 1 oktober a.s wonen mijn vriendin en ik in thailand.
we zijn momenteel alle verzekeringen in nl aan het opzeggen…

wie heeft er tips van een goede maatschappij die health, aansprakelijkheid en reis kan verzekeren ?

alle tips welkom

grt koert

Misschien dat je hier iets kan vinden:

Verzekeringen in Thailand altijd afsluiten bij grote maatschappijen, bv bij gerenomeerde banken bij de ayudhyabank kan je prima verzekeringen afsluiten.

bedankt!

is er bij jullie bekend dat als ik de verzekering bij bijvoorbeeld de ayadhyabank afsluit dat ik dan bij ernstige ziekte ook terug naar NL kan en daar verzekerd ben voor hulp en medicatie?

Dat is niet bij mij bekend, het lijkt mij dat dit hetzelfde is dat wanneer je verzekert bent in Nederland dan wordt je ook in Nederland behandeld en visa versa, overigens zijn er ziekenhuizen in BKK die echt nog beter kunnen zijn dan hier in Nederland, neem tandheelkunde echt perfect !!En een derde van de prijs als hier, je moet alleen we weten waar je naar toe moet.

Nee als je vertekt uit Nederland dan ben je dus niet verzekerd. Heel veel expats zijn daardoor in de problemen gekomen. Wet is ingegaan (weet het niet helemaal zeker) in 2006 zonder pardon eruit geknikkerd.Er bestaat wel zoiets als een reintregatieproject maar dan moet je echt helemaal terug naar Nederland.Maak je geen zorgen de ziekenhuizen zijn daar beter dan hier.Je leeftijd speelt ook een rol wat betreft verz. in Thailand onder de 60 lukt het wel.
Ik ga er vanuit dat je geen inkomen uit Nerderland genereerd. GR.Joppe

En waar moet je dan naartoe:retard:

denk dat we voor de elvia/globetrottergaan… maximaal 24 maanden kun je van deze verzekering genieten. dekt reis/ongevalen/ziekte en repatriering voor ongeveer 1200-1500 per jaar… heb goede referenties over deze gevonden… kan ook de europeesche worden deze is iets goedkoper maar dekt dan ook iets minder…

:dag:Kijk eens op www.isep.nl

Wat moet je in Nederland doen als je ziek bent.Ik lig liever in Thailand in het ziekenhuis.Operatiekamers met bact. gaan gewoon door met operen,lange wachtlijsten,2 verplegers op 8 patienten sturen je veel te snel naar huis naar jou wordt niet geluisterd,heb helaas kort geleden nog meegemaakt als ik wat mankeer vlieg ik liever naar Thailand daar ben je nog patient.
En wat denk je dat zo,n verzekering moet gaan kosten de med.zorg is peperduur in Nederland. Voorbeeld huur operatiekamer 20 min. €800 komen de dokters nog bij Gr.Joppe

hier heb je voor van af 14.000 bath per jaar zieken kostenverzekering .
is omgerekent 280euro per per jaar maadschapij bupha
weet niet of je een verzekering kunt afsluiten.
om naar nederland te gaan als je ziek bent.
en zoals men hier al schreef de geneeskunde is hier uitstekend.
hier ben je nog patient en geen nummer
al moet ik zeggen bangkok hospital is hier ook duur.
maar er zijn zoveel ziekenhuizen en tandklinieken hier.
dus keus genoeg.

Hallo Koert

vertrek zelf in maart naar thailand en pak een OOM global traveller (kortlopend) als overgang. Kan ik daar rustig zoeken naar een thaise verzekering. Voordeel van deze OOm is dat hij goed te betalen is, vrij op te zeggen en dat je componenten zoals bv ziektenkosten tzt kan afstoten terwijl je andere zoals bv repatriering kunt behouden voor weinig.
Vraagje wat ga jij doen met je AOW, pensioen, arbeidongeschiktheid en in of uitschrijven bij de belasting ben benieuwd?

succes

Ralf

Dan ben je zeker alleen vezekert voor de griep,een goede ziektekosten verzekering in thailand kost rond de 52.000 bath per jaar.

Klopt helemaal voor dat geld heb je de volgende verzekering.
Verzekerd tot 6000bath per dag (het beste ziekenhuis in Bangkok kost 4000 bath per dag.)
Dan ben je verzekerd tot 1000000 bath daarboven wordt de helft vergoed.
De premie scheelt dus niet zoveel met Holland maar dan heb je wel een verz.die goed is geen wachtlijsten en uitst. medische verzorging.
Er gaat een keuring aan vooraf maar dat stelt niets voor als je de form.invult niet liegen.
Maar voor alles geldt het kan altijd goedkoper maar op onze leeftijd beter geen risico nemen.Gr.Rob

Dan ben je zeker alleen vezekert voor de griep,een goede ziektekosten verzekering in thailand kost rond de 52.000 bath per jaar.

Ligt er helemaal aan hoe oud je bent en wat je wilt meeverzekeren. Ik heb bijvoorbeeld OPD (dagzorg) en medicijnen niet meeverzekerd. Voor mij is een ziektekostenverzekering bedoeld om de grote kosten te dragen die ik zelf mogelijk niet zou kunnen dragen. De kleine kosten (zoals bezoek aan huisarts, medicijnen etc.) betaal ik zelf wel.

je kunt maar beter goed verzekert zijn hier, geldt:vak02: het zelfde als no money no honey

Nu ik woon in thailand, en wil graag het adres of tel hebben van de verzekering maatschapp Bupha vast bedankt of mail me naar [EMAIL=“he_biesenbeek@hotmai.com”]he_biesenbeek@hotmai.com. Sungnoen Thailand

Van Bupa vind je hier de contactgegevens:

Btw, hebben we allemaal al onze stem uitgebracht op Thailand als favoriete vakantiebestemming ? Zo niet, doe dit dan nog even via onderstaande link:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=65561

Wanneer je al iets chronisch onder de leden hebt is je particulier opnieuw verzekeren in NL bij je (huidige?) zorgverekeringsmaatschappij in NL een goede en relatief goedkope optie. Ik ben voor alles in Thailand bij mijn NL verzekeraar verzekerd.
Je kunt ook voor alles - behalve dat chronische - verzekerd worden in TH.
Let op: Thaise verekeraars hebben uitsluitingen boven bepaalde hogere leeftijden.
Wanneer ik ga reizen buiten Thailand moet ik een reisverzekering afsluiten incl. medische zorg. Dat is hier niet duur.
Succes, Paul

Wij gaan eveneens ons vestigen in de buurt van Chiang Mai. Van daaruit willen wij gaan reizen.
Inmiddels heb ik begrepen dat het in Thailand, gelet op mijn leeftijd (bijna 60) het niet meer rendabel is om je tegen de geldelijke gevolgen van ziekte te verzekeren. De vergoeding van veel medische zaken wordt uitgesloten bij ziekte op deze leeftijd.
Nu is mijn vraag hoe gaat de verzekering van ziektekosten als ik ga reizen naar b.v. Australie. Een land waar de medische kosten heel wat hoger liggen. Gaat dat via een reiskostenverzekering in Thailand of moet ik een aparte ziektekostenverzekering afsluiten of ???
Tweede vraag hoe is het geregeld met de ziektekostenverzekering gedurende de tijd dat ik in Nederland ben om mijn visum voor een jaar te regelen.
Ik hoor graag advies van jullie hierover.
Groet van Kees W.