Informatie verzekeringen in Thailand

Als je in Thailand verzekerd bent en je gaat naar het buitenland: sluit een reisverzekering af inclusief medische kosten.

Kijk ook eens onder “emigreren” op deze site voor meer informatie over ziektekostenverzekering in Thailand.

Voor uitgebreide informatie: www.verzekereninthailand.nl

hoi jkoert,

Bij emigratie(uitschrijven uit NL) stoppen de verzekeringen zelf,wel handig is, als je ze het verteld,en per brief aangeeft.

er zijn verschillende health verzekeringen,welke had je in NL?

cz heeft er een bijvoorbeeld,maar moet je er al wel verzekerd zijn,anders gaat het niet!!! kost wel 240 pp per maand en met eig risico van 165 p jr pp maar dan heb je wat ))))

voor de rest heb ik geconstateerd,dat je wanneer je hier in NL woont mag ademen,slapen en werken,zodra je wilt gaan genieten van je centen plukken ze je leeg((( en dannn… dan gaan we gewoon lekker weg toch !!
uit nl…en er valt een rolluik naar beneden en je komt nergens meer bij.
Het is zoeken naar een speld in de hooiberg wil je het betaalbaar houden.

De meeste verzekeringen in asia deKken geen aids hiv kanker chemo transplantatie etc !!! en zo ja,… dan met een aanloop van 1 a 2 jaar,moet je niks gaan mankeren anders probleem)))

Ik snak al weer om te gaan kan niet wachten)) THAILAND ME VOY!!!

groet

frank

Ik ben juist op zoek naar iets omgekeerd, misschien dat iemand mij daarmee kan helpen?

Ik woon in Thailand en wil nu graag op vakantie gaan naar Nederland.

Ik weet dat je via JoHo, Europeesche en OOM verzekeringen je kunt verzekeren, aangezien je een niet ingezetene bent van Nederland. Deze verzekeringen zijn zo een € 1,90 a € 3,- per dag per persoon (inclusief kinderen) Dit betekent voor ons een grote kostenpost, aangezien we met zijn vieren zijn.

Nu vraag ik mij af of je hier in Thailand geen reisverzekering kunt afsluiten, zodat je via de reisverzekering gedekt bent. Een verzekering met werelddekking bijvoorbeeld, maar dan vanuit Thailand voor de rest van de wereld.

Weet iemand dat?
Alvast hartelijk dank voor de reactie

Mvg,
PeRcH72

Als een Thai ingezetene op vakantie gaat en/of dat nu op uitnodiging gaat of op eigen financiële middelen dan is een vereiste mbt de visum dat men een reisverzekering afsluit voor de duur van de vakantie cq bezoek, dus een verzekering afsluiten is mogelijk zou dan de kosten vergelijken wat kost het in Thailand wat kost het in Nederland bij de door u genoemde maatschappijen.

Dit is zo een maatschappij AXA http://www.axa.co.th/en

Jazeker zijn die verzekeringen er, zoals Jan al zegt is een verzekering een vereiste voor een Schengen visum.

Indien mogelijk zou ik de voorkeur geven aan een Nederlandse verzekering, al was het alleen maar omdat je dan minder voor hoeft te schieten in noodgevallen.

met een nl verzekering, bedoel je dan een reisverzekering,nem ik aan ?

Mijn info zegt;

eenmaal uit Nl weg voor altijd,(of langer dan aaneengsloten van 9 mndn)tenzij je inkomsten geniet uit bijv. een(wao.aow,wia),kun je geen basisziektekosten verzekering meer hebben in Nederland.
geniet je dus inkomsten kun je gewoon voor de wet verzekerd blijven.

maargoed we spreken over het feit dan een nl naar Thailand wil,en andersom gelden er natuurlijk voor vanuit Thailand naar Schengen,ook weer egels natuurlijk,je moet ze maar weten)))

groet

frank

Ben dit ook nog tegengekomen: http://verzekereninthailand.nl/

met name dit stukje is van belang: Reisverzekering ten behoeve van een Schengen visum aanvraag voor diegene zonder NED.paspoort dan wel te verstaan.

Hoihoi,

Als ik het begrijp is dit voor zeg maar een thaise,die naar schengenlanden gaat,een niet NL-pp heeft,en toch op vakantie wil,naar bijv NL?

Is dit juist begrepen.?

laat even weten,als je wilt
(wel een goede site trouwens alles ineen )) toppie

Dus als Europeaan naar Thailand op vakantie of langere tijd daar aanwezig en niet meer verzekerd is voor NL(schengenlanden) is deze verekering die je doorgaf dan ook geldig?

groet

Frank

hoi henk bupha schijnt niet zo goed te zijn
met uitkeringen en betalingen
groetjes riekie

ook ik ben drukjes doende daarmee.
Je email kwam er niet goed uit ik vind dat bupo heel erg duur worden,zou ik persoonlijk neit nemen,zzijn vele opties ! ! !

frank