Mede Brazilië-simpatisanten,
Ik heb zeer veel interesse om binnenkort te reizen naar Brazilië, om precies te zijn Porto Velho, RO. Natuurlijk zit ik nog met zeer veel vragen, ook m’n leeftijd en ervaringen helpen me hier niet echt bij. Ik heb namelijk een vriendin die op 2uur van Porto Velho woont, en natuurlijk kan ik mezelf moeilijk bedwingen om niet te gaan. Als 19-jarige is dit geen simpele taak, ik heb reeds veel opzoekwerk gedaan, forums bespiekt en ondersteboven gekieperd, maar volgens mij is de beste raad nog altijd degene van een medereiziger die me meer kan vertellen over zijn/haar ervaringen. Geen idee of hier iemand ervaring heeft met de staat Rondônia, of Porto Velho. Waar ik persoonlijk het meest mee in zit is met de toestand van m’n gezondheid, ik heb een niet zo goed jaar achter de rug als het op gezondheid aankomt, waardoor ik ook al voor mijn vertrek veel angst heb om daar iets op te lopen. Ik ben gevoelig voor bepaalde etenswaren, vooral als we over ‘vettig’ eten spreken. Nu, daar zit ik bepaald niet zo mee in want wat je eet heb je tenslotte zelf in de hand. Eerder wel met de ziekten die er zijn, en vooral degenen die door muggen kunnen overgebracht worden, RO ligt in de amazone en volgens bepaalde websites (anderen dan weer niet), is er een gevaar voor Malaria -graag dit te bevestigen-. Ik ben een persoon die liever teveel voorzorgsmaatregelen neemt dan te weinig, als iemand mij zou kunnen helpen met deze kwestie, alle tips, ervaringen, etc. zijn meer dan welkom. Een geruststelling mag er ook altijd zijn ;).
Eveneens zit ik nog met vele vragen in verband met mijn vlucht, ik heb niet bepaald veel ervaring met vliegen en vooral niet met overstappen e.d. Iemand die veel ervaring heeft met vliegen, gelieve het hier te melden zodat ik jullie een PM kan sturen? Het zijn te veel vragen om hier allemaal te zetten.
Alvast bedankt voor jullie hulp.