Nee, geen persoonlijke ervaring, maar er is me wel verteld dat de wachttijden er soms lang kunnen zijn en dat de voertaal op de Oezbeekse ambassade in Bishkek Russisch is.
Voot Tadjikistan heb je geen reisroute en LOI nodig, kan gewoon bij de ambassade in Bishkek en het gaat daar (op verzoek) snel. Bij mij was het in de ochtend aanvragen en 's middags ophalen.
De Pamir kan wel eens lastiger zijn in april/mei vanwege sneeuw, ook zijn er in Kyrgistan veel passen gesloten.
De plaats Murgab wordt doorgaans bevoorraad uit Kyrgistan dus is de kans groot dat de weg in de winter wel begaanbaar is.
In Juli is alles sneeuwvrij, in juli veel smeltwater dus kun je rekenen op dikke rivier doorsteek avonturen. Als motorrijder heb ik daar nog net een staartje van meegemaakt, de weg is dan over een afstand van 10 a 20m onderbroken waar een rieviertje doorheen gaat.
Ik raad voor de Pamir echt aan om in Julli augustus te gaan, Oezbekistan is dan wel lekker warm maar ik vond het nog wel te doen. Op de Pamir en in Murgab is de temperatuur wel aangenaam, ik denk zo’n 15 gr.
Iedereen bedankt. Kaarten gekocht. De tip rond sneeuw en gesloten passen nemen wij ter harte. Wij vertrekken later.