informatie over Ghana

nederland wordt mijn tweede thuis, ik ga emigreren naar Ghana en kom alleen terug voor vakantie.
ik ben al druk met de voor bereidingen maar kan heel goed informatie gebruiken.
zelf heb ik suikerziekte en weet niet hoe ik dat op moet lossen.
is er een verzekering voor? is alles wel te krijgen voor mijn insuline pennen en de benodigde pillen? etc.
Vragen die open staan en nog geen oplossing voor heb, dat wil niet zeggen dat ik me laat tegen houden om te gaan.
graag zou ik in contact willen komen met mensen die ervaring mee hebben.
misschien is er iemand in Ghana die mij kan helpen.
alle informatie is welkom en nieuwe vrienden ook.

gr. Rob

Hallo Rob

Ik vind het leuk dat je uitdaging aan gaat om te Emigreren… Ik heb het ook geprobeerd om te emigreren begin 2010 tot eind 2010. Maar ik kon geen baan vinden ik had wel 3 keer een gesprek met een bedrijf maar ik was te duur. En voor dat ik naar Ghana ging had ik ook nog naar wat Nederlandse bedrijven gesolliciteerd maar dat liep ook op niks uit. nu ben ik terug in Nederland samen met mijn vrouw zij is een Ghanese en komt uit Ghana.

U vraagt voor een verzekering… heeft u al geïnformeerd bij u eigen zorg verzekeraar die hebben vast wel EXPAT verzekeringen of u kunt ook een EXPAT & EMIGRANT verzekeringen afsluiten bij JOHO en in Ghana kan je verzekering afsluiten maar hoe dat in zijn werk gaat dat weet ik niet en bij een apotheek kan je medicijnen kopen . Ik had een EXPAT verzekering via Nederland.

Wanneer wilt u weg naar Ghana en heeft u al een huis daar en wilt u een bedrijf opstarten of wilt u voor iemand werken ??? en wat voor werk zoekt u ? Hoe vaak ben je al in Ghana geweest ? waar in Ghana wilt u wonen?

Groet ,

Marcelvr :zon02:

ik zal vanavond reageren bedankt voor je reactie

Als je me je e-mailadres geeft kan ik misschien een aantal vragen voor je beantwoorden.
Ik woon hier al meer dan zes jaar en ga elk jaar een keer voor vier weken naar Nederland.
Verder ben ik bevriend met een Nederlands/Engels echtpaar in Accra. Hij is diabeticus en ik zou je met hen in contact kunnen brengen.

dat geef ik graag en ik kom u zeker op zoeken in ghana.
einzelganger63@kpnplanet.nl
verdere informatie geef ik liever per e-mail of telefoon of persoonlijk contact

Hallo Rob

Ik ken ook aantal personen die in Ghana wonen en dat zijn ook Nederlanders die wonen in Accra ( Spintex ) waar ik ook mijn huis heb staan. en die hebben een eigen winkeltje met een pensionnetje en ik weet iemand die heeft een eigen restaurant en ik weet Nederlanders in Kumasi en deze personen wonen ook ruim 6 jaar in Ghana.

Groet, marcel

hoi marcel bedankt voor het reageren maar je kan mij ook e-mailen. ik heb al contact met aplaku

Hallo

Ik ben mij ook aan het voorbereiden op mijn emigratie. Mijn vrouw (Nederlandse) woont al ruim een jaar in Ghana en heeft de vergunningen bijna rond.

Wij zijn een guesthouse gestart in Banko, ongeveer 1 1/2 uur buiten Kumasi.
Mijn vrouw heeft een expat verzekering via JOHO en gelukkig nog niet nodig gehad. Ik kan je helaas niet vertellen hoe het met je medicijnen voor diabetes gaat.

Mocht je nog andere vragen hebben dan hoor ik die graag.

Groet

Wout

1