Informatie Over De Risico's In Australië.

Hey,

Weet iemand misschien een website over de risico’s van Australië.
Alvast bedankt.

Kasper

Hey,

Hoe bedoel je dat…de risico’s van Australie. Zitten er dan risico’s aan Australie?

Wat bedoel je precies met je vraag?

Groeten Wybo

Daar ben veel minder risicos in australie dan ander lands, het is hier een erg erg erg veilig land.

meer risicos in nederland met de ijs en water en te veel croquet eten :wink:

ik kom uit sydney australie, zo als je heb enig precies vraag ik kun je hulpen

Kasper
wat bedoel je ? als je met drugs betrapt word?
werken zonder vergunning , dan minimaal geen toegang in Australie voor 3 jaar
of dat je door een slang gebeten wordt?

groet
Jaap

Redback spider
Living with us

Danger to humans and first aid

Redback bites occur frequently, particularly over the summer months. More than 250 cases receive antivenom each year, with several milder envenomations probably going unreported. Only the female bite is dangerous. They can cause serious illness and have caused deaths. However, since Redback Spiders rarely leave their webs, humans are not likely to be bitten unless a body part such as a hand is put directly into the web, and because of their small jaws many bites are ineffective. The venom acts directly on the nerves, resulting in release and subsequent depletion of neurotransmitters.
Common early symptoms are pain (which can become severe), sweating (always including local sweating at bite site), muscular weakness, nausea and vomiting. Antivenom is available. No deaths have occurred since its introduction.
Apply an ice pack to the bitten area to relieve pain. Do not apply a pressure bandage (venom movement is slow and pressure worsens pain). Collect the spider for positive identification. Seek medical attention.

en dan heb je ook nog

zeker bij nachtelijke ritten door de Ouback.

.

Het grootste riscio in australie is het uiterst besmettelijke én ongeneeslijke Ozzie-virus.

Je raakt ermee besmet en wilt de rest van je leven alleen nog maar zo vaak mogelijk naar Australie… :lol:

Nee serieus, al die verhalen over de gevaarlijkste dieren en giftigste slangen, verdwalen in de outback. Ik heb geen slang of spin gezien en verder is het een kwestie van je gezond verstand gebruiken, niet overmoedig worden en goed voorbereiden.

En zo is het! Het virus bestaat echt en slaat meteen de eerste dag al toe.
Wees gewaarschuwd.
Ik ook geen slang gezien. Wel krokodillen (in een dierentuin!), possums (aten de bananen uit onze handen), hele en halve kangaroes, allerlei hagedisachtige beesten, koala’s (ook al in een dierentuin). Spinnen alleen gezien in huis (grote hundsman was niet gevaarlijk) en in bananenplantages, ik weet eigenlijk niet of dat enge waren.
Weten wat je moet doen als er iets gebeurd en verder niet bang zijn, nergens voor nodig!
Stans

Wij zijn zelden slangen etc tegengekomen, en als je ze ziet, maak een grote boog en je hebt er geen last van.

Kijk wat de natuurlijke leefomgeving van de spin is en als je daar echt in moet, tref je voorbereidingen, stamp wat op de grond en vaak zijn ze al weg voor je er last van hebt.

We hebben ook aan de oevers van zowel de South en East Alligator River gestaan. Dan zie je de crocs onder je zwemmen. Je kunt ook op 50 cm van het water gaan staan, dat is wel goed voor je adrenalinekick, maar kan verkeerd aflopen.

Als je het gevaar niet opzoekt, zul je het ook niet vinden.
Alleen op sommige plaatsen zul je iets minder hard moeten zoeken als op andere plaatsen.

Mijn mening is dat Australie een redelijk veilig land is.
Alleen dat Ozzie Virus, dat is wel een zeer serieus virus, ik ben er jaren geleden ook door gebeten en het klopt wat ze schrijven.

Groetjes Wim

op 50cm van de waterkant gaan staan waar krokodillen in zwemmen???

Nu houd ik wel van een beetje de kick opzoeken, maar eehhhh… :retard:

Is dit niet een antiek draadje?

Verdraaid nu zie ik het ook! 2003, ik vond Kasper al niet erg snel reageren…

Maar ach, hebben we toch weer even leuk gesproken