Ik weet dat er in Australië veel giftige slangen en spinnen huizen, maar hoe gaat men daar mee om? Welke voorzorgsmaatregelen worden er getroffen ter bescherming van toeristen?
En wat is de kans op ‘accidenten’ als je zwemt in de zee? (Ook al zwem je binnen een afgebakend gebied) Hierbij denk ik dan aan haaien, kwallen, etc
Ik weet dat er dat er een periode is van gevaarlijke kwallen, maar dit terzijde…
De kans dat je een slang tegenkomt is maar heel klein. maar we hebben ze wel gezien. Maatregelen ter bescherming van toeristen zijn we nergens tegengekomen. Die dieren horen gewoon bij Australia, dus waarom bescherming? De kans op een ongeluk in het verkeer is een stuk groter dan door een slang gebeten te worden. Als een Australier op zijn terrein een giftige slang tegenkomt gaat de slang er meteen aan. De niet giftige laten ze met rust. Gelukkig weten ze het verschil. Wij niet…
Voor wat het zwemmen in zee betreft. Wij hebben in Broome begin november gewoon in zee gezwommen (na local advice gevraagd te hebben) en ook in zee in october bij Cairns. Altijd eerst vragen of het veilig is en als de kwallen er zijn uit het water blijven tenzij met een stingersuit.
Wellicht heeft Superman ook zijn zwakke plekken
Van spinnen hebben we nooit last gehad. Trouwens, als die in je hotelkamer zouden zitten zijn ze allang opgegeten door de giftige slangen…
Yeehaw
Ik zou niet zwemmen want er worden dagelijks tientallen mensen opgegeten door haaien!! daar zwemmen namelijk speciale australische haaien die een nepsnor opzetten en zich voordoen als mens om je daarna op te eten!!
Sorry moest ff ;)… Nee maar over het algemeen zal je wel redelijk veilig zijn… Geen gekke dingen doen natuurlijk, dan komt t wel goed ;)… Doorgaands zijn die beesten toch banger van jou…