Als je de gids van Lonely Planet neemt heb je altijd voldoende adressen van casas particulares bij de hand. Je kunt met een locale telefoonkaart van tevoren even bellen maar soms ging ik er gewoon heen. Zit mevrouw vol dan heeft ze altijd wel een vriendin in de buurt die graag verhuurt.
Niet vergeten verder: kijk in je klerenkast naar kleren en schoenen (!!!) die je eigenlijk niet zo vaak meer draagt. Geef ze niet weg in Varadero of Havanna maar onderweg in kleinere plaatsen.
Hai Carolien en alle andere mensen die dit lezen.
Ik studeer nu SPH, zit in het tweede jaar en volgend jaar mogen wij tien maanden op stage.
Omdat ik verzot ben op Cuba zou ik daar graag heen willen. Nu weet ik alleen niet of ik een visum of verblijfsvergunning kan krijgen voor tien maanden. Weet iemand van jullie dit?
Want ik kan nergens het antwoord vinden. Als ik jullie verhalen lees dan hoop ik zooooo dat het kan lukken!!
Nou bedankt voor het lezen en hopelijk krijg ik op deze manier antwoord!
Met een toeristenvisum mag je voor één maand + één maand verlengen in cuba verblijven. max. 2 maanden dus. Wat Cubavision schrijft, om ‘even naar de Dominicaanse republiek te gaan’ (of Jamaica of Mexico) gebeurt regelmatig: je kunt dan weer met een nieuw toeristenvisum 2 maanden in cuba verblijven.
Betwijfel echter of je op een toeristenvisum ook kunt stagelopen.
Informeer eens op de cubaanse ambassade www.embacuba.nl
. Habana, Varadero, St. Clara, Trinidad en Cienfuegos. Daarover zal ik e.e.a. vertellen in de andere rubrieken. Nu zijn we voornemens om in 2010 weer te gaan maar dan wil ik naar de oostkust. Nu zijn wij geen types die de gehele vakantie uit het koffer leven want na een jaar hard werken is rust een must.
Dus mijn vraag is: Waar is een heel goed hotel (bijvoorkeur Iberostar) aan de oostkust en zodanig gelegen dat een excursie naar o.a. Santiago goed te doen is. Mijn voorkeur gaat uit naar het Caribische gedeelte van Cuba.
Voor de Cuba kenners onder jullie: Zijn er buiten de bekende reisbrochures nog bijzondere bezienswaardigheden, zaken die je gezien/gedaan moet hebben in oost Cuba?
Voor je naar Cuba gaat zou je dit moeten lezen: http://www.cubareizen.com/
Het is een eBook dat jaarlijks wordt bijgewerkt en geeft je een hele andere kijk dan de gebruikelijke reisgidsen…