in november ben ik van plan op vakantie te gaan naar hawaii voor ongeveer twee weken, nu zoek ik informatie voor goedkope vluchten naar maui, en toffe hotels die enigzins betaalbaar zijn…
hoi lievnien,
Ik ben 3 keer naar hawaii geweest, de laatste keer was in 2001 en toen zijn we ook naar Maui geweest…het is mijn lievelingseiland van Hawaii echt prachtig. De goedkoopste regio van het eiland is Kihei en dat is ook heel gezellig daar. De Kamaole beaches waren toen tijdens kerst niet eens gek druk (zoiezo was het een stuk rustiger dan op Oahu,nou Honolulu dan) Er zijn betaalbare hotels, je kunt voor een overzicht op http://www.tripadvisor.com/Hotels-g60632-Kihei_Maui_Hawaii-Hotels.html tripadvisor kijken en daar heb je dan ook al meteen recensies, ook altijd fijn
Wij zaten zelf in het Maui Sunset , apartments voor families etc.
Wij vlogen vanaf Honolulu met Aloha Airlines, Hawaiian airlines vliegt ook op die route, de prijzen zijn zo rond de 100 dollar retour (wij hadden het wel allemaal al van tevoren geboekt)
Dingen die wij hebben gedaan en zeker aan te raden zijn…
Een dagje snorkelen bij Molokini…wel een typisch toeristen tripje maar supergezellig en het snorkelen bij een krater in de zee met die mooie vissen is toch wel heel speciaal!! Snorkelen kun je echt in heel veel plaatsen en het strand en snorkelen zijn dan ook wel de ‘main attractions’ van maui. Wij kregen er toen een gratis sunset boat trip bij en hebben toen zoveel reuzeschildpadden gezien, en walvissen. (het seizoen er voor)
Naar Mt Haleakala…zonsopgang/ondergang. Als je de zonsopgang ziet heb je ook mountain bike trips om daarna de berg af te fietsen, zelf niet gedaan, zag er wel “fun-but crazy” uit.
De weg naar Hana is zo mooi je rijdt langs de kustlijn, kunt stoppen bij watervallen, prachtige uitzichten.
Het eten (ik hoop dat je van vis houdt) Mahi Mahi, swordfish…yum.
Als je ook naar Oahu gaat…ook superleuk alleen drukker, zou ik Pearl Harbour zeker aanraden (ga vroeg anders sta je lang in de rij) n de North Shore maar dat zal iedereen ook zeggen, om de waves te zien en de gestoorde surfers die het aandurven!!!
Nou ik hoop dat dat wat heeft geholpen, veel plezier maar no matter what ik ken niemand die Hawaii niet leuk heeft gevonden!!!
Liefs Floor