Informatie gezocht over backpacken in Indonesië

kan iemand mij wat meer vertellen over de prijzen in indonesie. eten, drinken overnachtingen en reizen. en waar moeten we volgens jullie zeker naartoe gaan . we gaan backpacken in thailand en dan naar indonesie . over thailand weten we al van alles maar van indonesie nog niets, dus allle info is welkom.
en weet iemand toevallig nog een leuk vrijwilligers project in indonesie liefst tegen kost en inwoning.

Hi,

Indonesie is een van de goedkoopste landen van Zuidoost-Azie. Het is zelfs goedkoper dan Noordoost Thailand - gemiddeld tenminste -. Vooral Sumatra is erg goedkoop. De meest toeristische gebieden, zoals Bali, zijn wat duurder. In sommige afgelegen gebieden (Kalimantan, Nieuw Guinea) kan het behoorlijk wat duurder zijn.
Een bord nassie of bami kost bijvoorbeeld nog geen 50 eurocent in een goedkoop restaurant. Slapen kan voor onder de 5 euro, en dat in een eigen kamer (niet in een slaapzaal). De sky is trouwens de limit: als je wilt kun je erg veel uitgeven, vooral door in dure hotels te slapen.

Het wordt nu in Indonesie trouwens wel in een gestaag tempo duurder: een paar jaar geleden was het een stuk goedkoper, en de roepiah is nu gestaag aan het stijgen ten opzichte van de euro.

bedankt voor je reactie
heb je ook nog tips waar zeker naartoe en waar niet ?
we willen niet te toeristisch veel natuur en wat cultuur.

Begrijp ik weinig van, toen de Euro werd geintroduceerd in januari 2002 was de koers 8700 Rp, hij daalde naar 7800 Rp, nu enige jaren later is de koers (vandaag) ong. 11.600, maar heeft al dicht tegen de 13.000 Rp gezeten. Volgens mij is Indonesia voor Europeanen goedkoop gebleven

Maar als je bijvoorbeeld het bedrag voor 1 dag berekend; eten, drinken, entree bij het een en ander hoeveel zou je dan kwijt zijn? Ik ga volgend jaar 1 maand rondreizen met mijn vriend en heb helemaal geen weet hoeveel “zakgeld” ik me zou moeten nemen?!

Hangt er allemaal van af wat je wil doen en hoe luxueus je het wil maken.
Ga je duiken, expedities ondernemen, slapen in dure hotels, binnenlandse vluchten e.d., dan gaat het een aardige duit kosten. Wil je het heel basic houden, dan kan je al rond komen met 15 à 20€. Maar prijzen zijn ook weer streekgebonden, zoals een eerdere posting al duidlijk maakte.

Prijzen voor vervoer en entreegelden stijgen echter in een rap tempo.

Entree voor de Borobudur is nu geloof ik 100.000 rp, het dubbele van 5 jaar geleden en 50 keer zoveel als 10 jaar terug :unibrow: Desalnietemin is Indonesie nog steeds niet duur, zeker niet wanneer je bij een van de ontelbare warungs (eetstalletjes) langs de weg eet.

En duiken in Indonesie valt qua prijs best mee: meestal rond de 25 dollar per duik.

Jenny

voor vrijwilligerswerk: Out of Asia.nl - Vrijwilligerswerk en Sponsoring