Prijzen in Indonesië

Is Indonesie qua prijzen ( eten drinken en reizen) vergelijkbaar met Thailand en Vietnam ?
gr ton

hangt ervanaf waar.

sommige eilanden zijn duurder dan andere eilanden, maar gemiddeld genomen (= plekken waar de meeste toursiten komen) is Indonesie goedkoper dan Thailand en Vietnam. wle is het zo dat er minder tours worden aangeboden en er dus minder concurentie is, dus tourtjes zijn vaak iets duurder denk ik.

bedankt voor de info Jenny en bkkflyer

Hiervind je een leuk overzicht van prijzen in Indonesie, misschien heb je hier wat aan.
Hans

nou die prijzen naar die link vind ik wel aan de lage kant hoor
Vooral de prijzen voor een huur v.d. auto met chauffeur per dag. De prijzen zijn nu zelfs in 2010 al veel hoger dan vorig jaar geworden hoorde ik van m’n vriendin.

Ik had zelf ook nog het probleem dat ik vorig jaar alleen was en dan is een auto/chauffeur natuurlijk erg onvoordelig. Reizen van plaats naar plaats deed ik met de bus van Perama-tours, was voor mij goedkoper.

Die prijzen zijn echt reeel! Het zijn de standdaardprijzen, maar natuurlijk zullen alle chauffeurs proberen meer aan je te verdienen. Als je alleen bent is het natuurlijk veel voordeliger om met lokaal vervoer te reizen of met Perama (toeristen vervoer). Heb je een chauffeur nodig voor die genoemde prijzen, laat maar weten.
Hans

Het was bij mij gemiddeld 200.000 a 350.000 ! M’n vriendin d’r dochter en haar vriend die betaalden vorige maand in Sanur zelfs 500.000 voor een dag. Maar idd. het is wel onvoordeliger alleen. Ik hoorde zowel van m’n vriendin als haar dochter dat het dit jaar al een stuk duurder dan vorig jaar is geworden. Echt alles daar!

Dat is inderdaad zo! In begin 2009 was de koers 1 euro = 15000 rupiah. Nu is dat 11700 voor een euro… :chin: Dus een groot verschil. Een paar maanden geleden betaalde ik voor alles gemiddeld 20% meer, voor bier zelfs 30%. :vak02:

Een aantal prijzen is heel reeel, maar een huurauto (met chauffeur en benzine) vind je ECHT niet meer voor 200,000 rp per dag. De hierbovengenoemde 350,000 - 400,000 rp is veel realistischer. (500,000 rp vind ik daarentegen aan de hoge kant.)

Duiken voor US$ 50 per dag lukt ook niet overal, tenminste, niet als je bv vervoer vanuit zuid Bali of Ubud meerekent. Locatie als bv Manta Point, Menjanang en Secret Bay zullen altijd duurder uitvallen - zeker als je alleen duikt.

is idd. veel reëeler is ook mijn ervaring en die van 500.000 niet goed getawarred idd. denk van m’n viendin haar dochter en dien waren nog wel met z’n 2en (ik alleen)
behalve de vervoersprijzen van dat lijstje klopt de rest wel aardig. (tenminste vorig jaar want nogmaals hoor van versch. in m’n omgeving dat het dit jaar al veel duurder is geworden t.o.v. van vorig jaar).
gr. ingrid