Informatie gevraagd over visum!

Ik ga waarschijnlijk voor 5 tot 6 maandan naar de nederlandse antillen hoe zit het met een visum?

• waar moet ik dit doen?
  • Hoe duur is het?
  • voor hoeveel maanden is hij geldig.
  • wanneer ben je op vakantie als je op de nederlandse antillen bent? Het aantal weken bedoel ik dan?

groetjes mo!:zon02:

Hier heb ik ook belangen bij :slight_smile: Iemand die ons kan helpen? :wink:

hee fzz…
fijn dat ik niet de enige ben met deze vraag.
Ondertussen heb ik nog wat gevonden. Op anillenhuis.nl staat dat je geen visum nodig hebt. Bekijk deze link even.

http://visumdienst.nl/?location=visuminformatie&land=nederlandse+antillen

veel plezier alvast daar:vak02:
dagdag!

Hé bedankt! Jij ook! Wanneer ben je van plan te gaan?

hallo

Als ik alles op tijd kan rond krijgen probeer in begin december te vertrekken omdat ik dan vakantie heb. op die manier kan ik nog even 1 maand genieten van alles en dan beginnen met mijn stage? Ik weet nog niet waar ik heen ga, dat is de verassing voorlopig.

mag ik je wat dingen vragen?
Wat zijn de kosten in het levensonderhoud?
En wat is de huur ongeveer van kamers/ apartementen?

wanneer vertrek jij?

Hey :slight_smile:

Ehm, nou ik ga er ongeveer 5 tot 6 maanden heen. Ik ga er enkele vakken volgen in het kader van mijn Minor. Deze vakken ga ik dan volgen op de UNA. Ik ben van plan 2 weken voordat de lessen beginnen naar Curacao te vertrekken dus… dit zal rond de 1e of 2e week van Augustus zijn. De lessen zullen tot ongeveer de tweede week van januari duren dus ik denk eind januari/begin februari terug te keren in Nederland.

Ik ga hoogstwaarschijnlijk op de Campus wonen. Dit gaat me dan 735NAF kosten per maand… Wanneer je een appartement huurt is het volgens mij wel wat goedkoper maar dat kan ik je niet echt zeggen… dat zullen andere mensen op dit forum beter weten.

Wat de kosten voor het levensonderhoud zijn is voor mij dus ook nog de vraag. :wink: Je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil he… ik wil er in ieder geval kunnen genieten dus zal er voor moeten zorgen dat ik genoeg geld uit kan geven :slight_smile:

Ik heb in ieder geval bijna alles geregeld met mijn school in NL en de UNA in Curaçao.

Ik kan nu al niet meer wachten!!

Als Nederlander heb je geen visum nodig voor Cura, wel een van rechtswege verklaring. Die kun je aanvragen als je veel geld op je spaarrekening hebt staan waarmee je je kunt onderhouden de tijd dat je op het eiland bent. Het komt neer op ongeveer 600 euro per persoon per maand. Als je dat op je rekening hebt staan krijg je een verklaring. Of je hebt een baan op het eiland en dan kan je werkgever het invullen en krijg je de verklaring ook. Je mag 3 maanden op het eiland blijven als toerist, die tijd kun je dus zonder verklaring of vergunning op het eiland verblijven en gebruiken om een baan te zoeken.

Chotje!

Ik ga stage lopen moet dit dan ook?

Hmmm dat weet ik eigenlijk niet, volgens mij … anders moet je even contact opnemen met wereldstage (.nl), die weten dit vast en zeker goed te vertellen !

Volgens mij is dit niet nodig voor stagairs… Volgens mij hebben wij wel een verblijfsvergunning nodig (zover ik weet)

@ Fzz: op welke campus ga jij zitten? Is dat een Campus van de universiteit? Ik ben namelijk aan het orrienteren voor veilige huisvesting!

Als NL heb je nooit een verblijsvergunning nodig, dus dat hoeft niet. Maar of je als stagiair ook een van rechtswege verklaring nodig hebt weet ik niet … Misschien bedoel jij met je verblijfsvergunning een soort van visum. Als je korter dan 6 maanden blijft op het eiland hoef je nix aan te vragen, want dan ga je als het ware op een soort vakantievisum. Maar als je dus gaat stagelopen is dit mss anders …

HE Chotje,

Ja dat klopt je hebt idd geen verblijfsvergunning nodig :S Ik bedoelde ook eigenlijk een Visum. Ik moet namelijk wel een visum regelen voor mijn stageperiode. Ik heb een bemiddelingsbureau ingeschakeld die mij helpt met het regelen van veel dingen rond mijn stage :slight_smile:

Hey Fzz,
Ik heb precies dezelfde plannen als jij maar dan voor een jaar! :slight_smile:
Heb me aangemeld voor een woning op de campus en zag inderdaad dat de prijzen voor een appartement lager liggen…
Ben jij van plan om naar de intro week te gaan?
En heb jij ook alles al geregeld wat betreft verblijfsvergunning enzo?
Groetjes,
Nadine

going88, ik ga inderdaad op de campus van de universiteit wonen!

mopita ik heb je een pm teruggestuurd!

groetjess