Visum Curacao

Hallo Allemaal,

In september gaan wij voor een half jaar naar Curacao. Over de aanvraag van een visum horen en lezen we verschillende verhalen. Wie kan ons helpen met de volgende vragen:

-kun je, als je op Curacao bent, ook nog een visum aanvragen???
(Op de site van Antillenhuis staat van niet, maar bij het Hoofd van de Plaatselijke politie in Curacao zeggen ze van wel??)

-is het inderdaad zo, dat als je bijvoorbeeld een paar dagen naar Aruba gaat en daarna weer terug naar Curacao, dat je dan weer nieuw in Curacao bent en zo het aanvragen van een visum kunt omzeilen???

-wat kunnen de gevolgen zijn als je op Curacao aankomt en geen visum hebt??

Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes

Hallo…
Mijn naam is Hilde… ik ga ook in September voor een langere termijn naar Curaçao.(8september vertrek ik) Heb een studio in Julianadorp. Pelikaanweg 11.
Ik woon in België(Limburg - Diepenbeek(dichtbij Hasselt.
Mijn gsm voorlopig tot 7 september is + 00 32 476/ 80 77 27.
Als je reispas in orde is dan zijn jullie voorlopig in orde.
Je kunt dus 3 maanden zo wie zo blijven op Curaçao.
Nadien moet je even naar het politiebureau gaan om verlenging te vragen.
Normaal is dit geen probleem. Dan mag je weer 3 maanden blijven
Na een half jaar moet je dan van het eiland af.
Je moet dan in sint-Maarten ofzo… op een van de eilanden enkele dagen verblijven. Nadien kun je dan weer 3 maanden blijven, weer naar de politie gaan verlenging aanvragen voor 3 maanden en nadien moet je effectief van het eiland af.
Tenzij je vast werk kunt vinden. Uw werkgever brengt jouw visum dan in orde en of als je zelfstandig iets opstart mag je ook blijven.
Normaal gezien kun je ginder een visum aanvragen alleen duurt dit heel lang vooraleer het in orde is.
Indien jullie nog vragen hebben mail gerust naar mijn nieuw emailadres : hilde.thijssen@gmail.com en of bel me gerust.
Wie weet komen we elkaar daar wel tegen en of kunnen we eens afspreken.
Groetjes
Hilde

Test

Test