ik wil over enkele maanden voor onbepaalde tijd naar curacao vertrekken. maar is het ubrehaubt mogelijk om een verblijfsvergunning te krijgen als ik nog geen baan heb daar? en dus geen bewijs van voldoende geldelijke middelen kan overleggen.
ik ga dus duidelijk niet als toerist of stagair. wat zijn de beste wegen om te bewandelen? tips iemand?
Heb je al tips ontvangen? Ik wil ook voor onbepaalde duur naar curacao maar weet ook nog niet hoe of wat.
Als je al iets meer weet mag je het mij altijd laten weten ( [EMAIL=“saartje_houben@hotmail.com”]saartje_houben@hotmail.com )
Groetjes,
Heb je al bericht gekregen over de verblijftsvergunning enzo?
Mijn man en ik vertrekken 01-09, en zijn volop dingen aan het uitzoeken, maar vind het soms best lastig.
Als je wil kun je me toevoegen op msn, [EMAIL=“sabinahoek@hotmail.com”]sabinahoek@hotmail.com
Je koopt gewoon een retourticket voor drie weken. Zonder retourticket kom je er niet in. Bij de immigratie vragen ze misschien wat je komt doen, want dat vragen ze aan bijna iedereen. Je zegt dan gewoon dat je op vakantie komt. Maak geen ruzie met de immigratie ambtenaar!! Vergeet niet in het vliegtuig goed je kaart in te vullen en, als je nog geen adres hebt op Curacao, vul dan gewoon de naam van een hotel in, bijvoorbeeld Lions Dive hotel. Je mag als toerist drie maanden blijven, maar er wordt verder niet op gelet. Ze komen je heus niet halen.
Wanneer je een werkgever gevonden hebt, kan die zorgen dat je een verblijfs- en werkvergunning krijgt. Ik woon hier al 19 jaar en weet precies hoe het werkt. Succes.
Kun je idd gewoon met een retourticket het land binnen? Ik had het idee dat je er dan problemen mee krijgt. Je moet alles invullen en ook aangeven waar je verblijft en wanneer je terugkomt. Zij hebben ook een deel van die visum. Als je dan dus niet op de afgesproken tijd terug het land uitgaat krijg je dan geen problemen? Een retourticket is goedkoper dan een enkeltje gek genoeg dus op zich zou dat wel mooi zijn … En weet je toevallig ook hoe het zit met een jaarretourticket? Doen ze dan moeilijk bij de immigratie op het vliegveld?
Hallo,
Ik zag dat je nog geen mail had gestuurd, daarom hier mijn antwoord op de vraag hieronder of je ook met een jaarticket wordt toegelaten. Nee dus, dan gaan ze vragen wat je gaat doen, of je een baan hebt, hoeveel geld je hebt om in je levensonderhoud te voorzien enzovoort. Ik weet niet wat je hier wilt gaan doen en wat voor werk je zoekt. In ieder geval kun je volgens mij allereerst in de horeca het beste terecht. Een drie weken ticket is dus het beste, want dan lijk je een toerist.
Succes!!