Ik ga in juni/juli op studiereis in QinDao in China. Nu moet ik straks vanaf het vliegveld naar het hotel (weet nog niet welk hotel), is het makkelijk er een taxi te nemen en zo ja, wat gaat dat kosten ongeveer? Verstaan de taxichauffeurs engels of moet ik zorgen dat ik de chinese naam op een papiertje heb? (heb echt verdwaal-angst, haha!).
Verder heb ik in QinDao een paar dagen vrij, buiten de stage’s om, dan gaat het echt om 2 dagen/weekendje, wat is dan leuk om te doen vanuit daar (niet AL te duur). Tips zijn erg welkom!
Neem de naam of adres van het hotel mee. De taxichauffeurs spreken nauwelijks of geen Engels. Op het vliegveld spreekt de grondstewardess wel Engels.
Het tarief in China is niet duur. Ik weet niet waar Qin Dao ligt maar in Beijing en Shanghai was het begintarief Y10,- Voor 50 km ben je Y 150-170 kwijt. Maar Beijing en Shanghai zijn dure steden dan Qin Dao.
Heb je geen lange benen, kan je nog altijd de bus naar het centrum nemen. De Chinezen helpen je graag.
QinDao ligt op de kaart een paar centimeter (haha) onder Beijing, aan zee. Maar dat valt nog wel mee dan de kosten van een taxi, ik neem aan dat het nog niet eens 50 km zal zijn… het ligt immers ook in QinDao.
Maar met de bus lijkt me dan weer lastiger als je zelf niet eens weet waar je precies heenmoet, heb hier in nederland al problemen met het openbaar vervoer, haha!