Weet iemand een leuk hotel in Beijing? Prijsklasse: midrange.
We zullen daar begin september 4 nachten zijn.
Na Beijing willen we naar Lijang vliegen, daar wat sightseeing en dan met de bus om de Tiger Leaping Gorge te gaan doen.
Daarna willen we doorvliegen naar Guillin voor o.a. de rijstvelden in Longji. Daarna ook nog naar Yangshuo om uiteindelijk weer in Hong Kong (vlucht) te eindigen. Alle tips en adviezen zijn welkom!
Als je echte “betaalbare” Chinese hotels zoek heb ik een tweetal websites voor je zonder boekingskosten:
Elongnet
Ctrip
Ook voor vliegtickets! Dus de prijs is iets lager als je zou boeken bij westerse reisbureau`s. Lees eerst de recensies voor je boekt. Je betaalt per kamer niet per persoon! Verder betaal je pas bij het hotel!
Je hebt ook andere maar deze sites geven de meeste hotels. Elongnet geeft niet alleen na de boeking een bevestiging maar ook hotelinfo in het Chinees!
Echt gemakkelijk, hoef je de chauffeur alleen je hotelbevestiging laten zien. Kan de chauffeur het niet lezen staat gelijk het telefoonnummer van het hotel erbij.
TIP: Taxichauffeurs spreken geen woord Engels! Alleen Hello?! Toon je visitekaartje aan de chauffeur. Een taalgids is minimaal voldoende.
Voor Yangshuo via Guilin of Jongji kan je per bus of per taxi ( ongeveer RMB 250). De reisduur per taxi is 1 uur. Het emailadres is [EMAIL=“jackprivatetours@163.com”]jackprivatetours@163.com die o.a taxi`s verzorgt.
URL: http://www.yangshuoprivatetours.com
Als je een locale gids zoekt heb ik ook een emailadres [EMAIL=“tanghui15@hotmail.com”]tanghui15@hotmail.com ! Ze kostte ongeveer RMB 200 voor 2 pers./dag. Info over haar vind je via de website van de Gele draak
Tip : Houd je van een vroege nachtrust zal ik geen hotel in het centrum boeken. In het centrum staat een karaoke bar die “herrie” maakt totdat de Chinezen (0.30 uur) gaan slapen.
Via Guangzhou of Shenzen naar Hong Kong per trein kan goedkoper zijn.
Lijang! ik ga ook die kant op in sept. Ik ga eerst naar Shangrila, Dali, en dan naar Kunming, terug via Beijing. Voor info over Lijang mbt openbaar vervoer is welkom
Wij zijn van Guilin naar Yangshuo met een lokale bus geweest. Ging prima en veel goedkoper dan een taxi of toeristische bus. Ik kan je trippers carpe diem, the cosy garden en the giggling tree aanraden.