Kan iemand mij vertellen de kortste route naar china town als je niet met de taxi wil? over de rivier met de boot wellicht , vertrek v.a in de buurt Nana halte sky train. Alvast bedankt voor eventuele reactie.
Ook een optie om snel tot bij je bestemming te geraken zijn de motortaxi’s!!Motor taxichauffeurs zijn gemakkelijk te herkennen aan de oranje vestjes en aan hun genummerde helmen!prijs:80bath(nana sky train richting Chinatown)gegroet:georgessiam.
ik heb2 ongelukken gezien met toeristen die op een motorbike taxi zaten weet niet of dat de veiligste optie is.
Ik heb ze natuurlijk nog niet aan t werk gezien, maar heb wel al verhalen gehoord van mensen die met dichtgeknepen billen en falende sluitspier van de motor kropen… weliswaar OP bestemming, dus misschien iets voor de “echte avonturiers” onder ons! Ik wil het verkeer in Bkk toch eerst eens met eigen ogen aanschouwen voor ik me hier aan waag:retard:
Grts,
Jelle
Volgens mij ligt er achter bij Soi 1,2 of 3 een aanlegplaats voor de watertaxi. Die zou je kunnen nemen naar het eindpunt richting Golden Mount ( 8 of 12 Baht p.p.). Daar staan zat tuk-tuks. Misschien dat degene die in Bangkok wonen de juiste Soi kunnen geven.
Bedankt, maar die motor taxi heb ik al eens gedaan! kan het niet echt iemand aanraden, geen pretje tussen al dat verkeer. Dan toch maar weer de taxi, mijn probleem was dat heen geen punt is, maar terug de taxi chauffeurs je vaak niet mee willen nemen aan het eind van de dag.:mad:
skytrain naar mbk, dan met de bus naar de rivier en daar de boot naar china town. Ik weet alleen niet meer welke bus. Een taxi is gedurende de dag een stuk langzamer, maar je zit wel wel koel natuurlijk.
Wat je ook nog eventueel kunt doen is via Hualamphong trainstation rode bus(56)nemen die stopt in het hartje Chinatown!Tjaaa,motortaxi’s heb er al een paar keren met meegereden.
Dat het gevaarlijk is zal ik niet betwisten,maar je bent wel op de rapste manier op je bestemming.Waarom zouden de taxi chauffeurs je niet meenemen?Daar moet je helemaal niet mee in zitten,er bollen genoeg taxi’s in Bangkok!gegroet:georgessiam.
Wij zijn met de Metro gegaan halte Sam Yan (één na laatste) uitgestapt als ik het me goed herinner. Dan loop je richting het water, steekt over en je bent in China town. T is wel een stukje lopen dus je zou ook vanaf deze halte een taxi kunnen pakken. Wij zijn gaan lopen, ging prima maar het leek ook wel lang omdat het totaal onbekend was en we ook niet wisten waar we uitkwamen. Hualamphong zou misschien een betere halte zijn.
Je kan er evt een plattergrond bij pakken, op internet of zoals ik veel doe de Lonely Planet. En dan kijken welke halte het gunstigst is.
Ik lees trouwens steeds meer dat taxi chauffeurs weigeren. Waarom? Iemand een idee? Ik kreeg altijd de indruk dat ik me maar in drieen moest spitsen want alle taxi’s wilden wel;)
Zelf zijn wij diverse keren in het Prince Palace geweest in Bo Bae. Ook onze ervaring is dat wannneer je vanuit het centrum terug wilt taxichauffeurs je weigeren. Of het is te ver, dan weer traffic-jam, of 100 Baht wat ze helemaal niet mogen vragen, of zelfs gelijk weigeren. Maar het is wat Georges zegt, er rijden er genoeg. Er is er altijd wel één die met hetaanzetten van zijn meter je wilt brengen.
Mij weigeren ze meestal omdat ik daar met veel spullen sta( ik koop in voor mijn winkel) en dan echt 5x het normale tarief vragen omdat ze denken “ze moet toch terug” ik kom ook terug maar je wordt gek van steeds naar een taxi toe lopen en het onderhandelen. Meestal zeggen ze dan ik doe de meter aan, rij je weg doen ze weer uit enz enz.Maar goed alles went ook dit gedoe.
Wat je ook kunt doen =sky train nemen afstappen halte “asoke” dan overstappen op de metrolijn richting "Sathon"éénmaal aangekomen kun je de chao phraya rivier al bijna zien.
Je neemt de riverbootexpress aan de sathorn pier je vaart dan naar het Ratchawongpier.
éénmaal de trappen af;zie je op 250meter aan de rechterkant het begin van Chinatown!!conclusie:lang onderweg+je bent al 53bath kwijt(skytrain,metro+vaart)gegroet:georgessiam.Was het nog vergeten te vermelden,elke aanlegsteiger heeft een nummer,in het geval van Ratchawong pier is dat nr5.
Bedankt allemaal voor jullie reactie. Conclusie! toch weer de taxi over twee weken. Teveel gedoe op de alternatieve manier.