met de taxi van Sheremetyevo naar Moskou

Dag allemaal,

Met het openbaar vervoer van Sheremetyevo naar ons hotel in Moskou lijkt ons een heel gedoe. We lezen geen Cyrillisch schrift en we sjouwen met koffers, dus lijkt ons een taxi een goed alternatief.
In diverse gidsen en ook op fora lees ik dat de taxichauffeurs in Moskou je flink kunnen afzetten. Het lijkt ons daarom een goed idee om de taxi al in Nederland te boeken en te betalen, zodat we op het vliegveld opgewacht worden door de chauffeur die ons voor een vaste prijs naar het hotel rijdt. De vraag is bij welk bureau we het beste kunnen boeken, op het internet zie ik door de bomen het bos niet meer.
Wie weet er voor mij een betrouwbare centrale bij wie we onze rit kunnen boeken?

Vriendelijke groet,
Marina

Beste Marina,

je idee klopt op zich, de meeste taxichauffeurs zullen je proberen op te lichten en zijn niet altijd betrouwbaar. Anyway, als je lokaal een taxi regelt zou het niet meer dan 2-2,5 duizend roebel mogen kosten (50-60 euro). De aeroexpress is erg handig en kost 600 roebel pp (staat in het engels op de luchthaven aangegeven). Welk hotel zit je ? want in Moscow zelf kan het dan wel weer lastig worden.
eventueel kan onze partner in Moscow vervoer regelen, wel is dat iets duurder maar betrouwbaar en direct.

Vriendelijke groet

Remco
Falcontravel

Dag Marina,

Het verhaal klopt en zoals aangegeven zal de taxi niet meer mogen kosten dan 2.500 Roebels. Bereid je voor op een taxirit van 2 uur. Altijd file in Moskou. De afstand tussen vliegveld en Moskou is niet erg lang maar door de files ben je er lang mee bezig.

Gewoon onderhandelen met de taxi chauffeurs. Met handen en voeten kom je er wel maar : хорошо, если вы говорите немного России lol2. удачи тебе:)