Informatie gevraagd over levensstandaard Nairobi

Hallo allemaal,

Momenteel zit ik in een sollicitiatieprocedure voor een baan in het onderwijs in Kenia.

Wie kan mij wat vertellen over de levenstandaard in Nairobi.
Is het er duur, valt het mee of is het goedkoop?

En wat is Nairbobi verder voor een stad? Valt er wat te beleven of moet je het juist buiten de stad zoeken?

Is het er gevaarlijk ( ben Zuid amerika gewend, dus niet helemaal groen als gras).

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Groetjes van Joost >>>

Nairobi wordt Nairobbery genoemd.

Wereldstad waar de regels gelden die in elke wereldstad gelden.

http://www.nairobicity.org/

Het leven kan zo duur en zo goedkoop zijn als je zelf wil, afhankelijk van wat je gewoontes/eisen zijn.

Veel lezen erover zal je alvast ideen geven over watje kan verwachten.
Gelukkig hebben we internet tegenwoordig.

Succes

Nairobi is wereldstad met alles erop en eraan. Veel toeristische dingen zijn er niet, maar je kunt je er een dag of 2/3 goed vermaken als toerist.

verder staat Nairobi inderdaad niet bekend als veiligste stad van Afrika en zeker niet na schemering. Overdag is het druk en hektisch.

Hoi Joost,

Ik woon momenteel alweer bijna 4 weken in Karen. En ik werk in het stadscentrum. Hier kun je lunchen bijvoorbeeld voor 100 shilling, dan heb je een hamburger en een juice. Of je gaat naar een betere plek om een lekkere sandwich te eten + sapje dan ben je rond de 800 shilling kwijt. Natuurlijk kun je ook 2 keer warm eten op een dag en ligt het eraan of je in een toeristisch restaurant zit of in een lokale tent.
Voor het openbaar vervoer ben ik voor een enkele reis Karen-stadscentrum ongeveer 50 - 70 shilling kwijt, je bent dan ongeveer half uur tot 1 uur aan het reizen.
Ik weet dat je geen vrouw bent, maar om je een indruk te geven, wanneer ik een manicure laat doen kost me dat ongeveer 400 shilling.

Groetjes vanuit Nairobi

Vraagje Renate, wat kost huisvesting in Nairobi in een goede buurt?
Ik heb gehoord dat huisvesting in Nairobi, vergeleken met hier aan de kust dan, duur is.

Kenya, daar kan ik niets over zeggen want ik woon bij iemand in voor een aantal maanden. Ik kan het wel navragen als je wil?

Voor mij is het nieuwgierigheid, maar voor Vamos kan het wel eens van groter belang zijn.
Ik heb gehoord dat je een soort makelaar in de hand kan nemen om een woning in Nairobi te krijgen, omdat een woning vinden niet makkelijk is daar.
Je zit ook met de lokatie en security speelt een grotere rol.

De huurprijzen stijgen ook hard hier aan de kust, er wordt ook volop gebouwd.
Als je er makkelijk achter kan komen wat een woning in Karen ongeveer kost :kus:

Goedemorgen,

Internet stopte er ineens mee gisteravond. Ik zal eens vragen hoe het zit in Karen en hoeveel het kost.

Groetjes, Renate

http://www.property.co.ke/

http://www.jambostar.com/profile/city/

De eerste geeft huurprijzen

De tweede idee over ‘area’

Als je een uur moet reizen naar het centrum, dan kan je beter in Machakos of Athi River gaan wonen : veel goedkoper, groener, frisser, …

Binnen een uur sta je in het centrum.

De weg naar Karen is 1 en al ellende met files die je op de A1 ook ziet